خرید مونو اتانول آمین | بهترین قیمت | صنایع شیمیایی آپادانا
صنایع شیمیایی آپادانا
دارای گواهینامه iso9001

خرید مونو اتانول آمین 
صنایع شیمیایی آپادانا یکی از بزرگترین واردکنندگان و تامین کنندگان انواع مواد شیمیایی از جمله مونو اتانول آمین در سطح کشور میباشد . جهت خرید مونو اتانول آمین باکیفیت با ما تماس حاصل فرمایید .
خرید مونو اتانول آمین
مونو اتانول آمین چیست؟
مونو اتانول آمین یکی از حلال های مهم پتروشیمی است که در صنایع بهداشتی-شوینده کاربرد عمده ای دارد .مونو اتانول آمین یک ترکیب شیمیایی بسیار کاربردی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین ۲ عدد عنصر کربن C ، هفت عدد عنصر هیدروژن H یک عدد عنصر نیتروژن N و ۱ عدد عنصر اکسیژن تشکیل می شود که فرمول شیمیایی به صورت C2H7NO می باشد .
نام انگلیسی : Ethanolamine ، monoethanolamine ، 2-aminoethanol
 جرم مولکولی : 61.084 gr/mol
 
فرمول شیمیایی مونو اتانول آمین

 

این ماده شیمیایی جزوی از خانواده آمین ها محسوب می شود . در واقع نوعی آمین نوع اول است که در صنایع گوناگون کاربرد های گسترده ای دارد .این محصول شیمیایی جزو خانواده ترکیبات آلی محسوب می شود و با نام های دیگری همچون آمینو اتانول ، بتا آمینو اتیل الکل ، اتیل آمین ، هیدروکسی اتیل آمین ، کولامین ، اولامین ، اتیل اولامین ، گلیسینول و … نیز شناخته شده است . مونو اتانول آمین به اختصار با نماد MEA مشهور است .این ماده شیمیایی در واقع نوعی الکل نوع اول محسوب می شود و مشتقات مونو اتانول آمین ، درشت مولکول هایی همچون لیپید ها هستند .
خرید مونو اتانول آمین :
به طور کلی خرید مونو اتانول آمین، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین که از جمله ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در دنیای صنعت محسوب می شود، از جمله اقدامات مهم هر صنعتی می باشد.از مونو اتانول آمین، در صنایع مختلف نظیر صنایع تولید دارو، صنایع تولید مواد شوینده، صنایع چاپ و… مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع حضور این ماده در صنایع فوق از جمله الزامات فعالیت این صنایع می باشد. خرید مونو اتانول آمین به عنوان یک ماده اولیه و یک ماده افزودنی توسط صنایع فوق صورت می گیرد.شرکت آپادانا شیمی یکی از توزیع کنندگان معتبر و بزرگ مونو اتانول آمین در سراسر کشور میباشد. جهت ثبت سفارش خرید مونو اتانول آمین، با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب، می توانید با کارشناسان شرکت آپادانا شیمی در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.
فروش مونو اتانول آمین:
فروش مونو اتانول آمین به عنوان یک امولسیون کننده و یک سورفکتانت، توسط صنایع شیمیایی آپادانا انجام می شود. خرید مونو اتانول آمین، از جمله اقدامات مهم و اساسی برای صنایع گوناگون نظیر صنعت تولید مواد شوینده، صنعت فلزکاری، صنعت کشاورزی و… می باشد.مونو اتانول آمینی که توسط شرکت آپادانا شیمی به فروش می رسد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و آماده ارسال به سراسر کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش آپادانا شیمی در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید.فروش مونو اتانول آمین هم به صورت عمده و هم به صورت خرد توسط صنایع آپادانا شیمی انجام می شود.
خواص فیزیکی مونو اتانول آمین
Monoethanolamine (MEA) طیف وسیعی از کاربردها را به خود اختصاص می دهد، عمدتاً این ترکیب در مواد شوینده، محصولات مراقبت شخصی، نساجی و پردازش چوب و… کاربرد دارد. این ماده مایع است و جز حلال های مهم پتروشیمی می باشد
خواص شیمیایی مونو اتانول آمین:
مایع قابل اشتعال، سمیت حاد، خوردگی/تحریک پوست، جز مواردی است که باید به آن توجه نمایید.
کاربرد مونو اتانول امین:
کاربرد مونواتانول آمین در شوینده ها
مونو اتانول آمین ماده اولیه تولید شوینده ها، امولسیفایرها، براق کننده ها، مواد ضد خورنده و واسز های شیمیایی میباشد.مونو اتانول امین برای تولید مواد دارویی، امولسیون کننده ها، صابون ها و پارچه مورد استفاده است و همچنین برای ساخت مواد شیمیایی کشاورزی، پولیش، رنگ ها، شتاب دهنده لاستیک، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد.خریداران از مونو اتانول آمین برای جذب گازهای اسیدی استفاده می کنند. به طورکلی این ماده در تصفیه گاز در پالایشگاه ها و همچنین تولید بسیاری از فراورده های گازی، کاربرد دارد.این ماده به عنوان تنظیم کننده pH در بسیاری از صنایع، از جمله صنعت رنگ و جوهر مورد استفاده قرار می گیرد.MEA در ترکیباتی که برای پرداخت چوب مورد استفاده قرار می گیرند نیز وجود دارد. استفاده از این ماده در صنعت چوب و نجاری، به منظور افزایش استحکام و طول عمر قطعات چوبی می باشد؛ به خصوص قطعات و وسایلی که قرار است در معرض هوای آزاد قرار گیرند.علاوه بر پرداخت چوب، این ماده در صنعت نساجی و صنعت چرم نیز به منظور افزایش استحکام و طول عمر محصولات، مورد استفاده قرار می گیرد.مونو اتانول آمین در صنایع فلزی، به عنوان یک ماده روان کننده که علاوه بر روان کنندگی، خاصیت عدم زنگ زدگی و عدم خوردگی را نیز برای قطعات فلزی به ارمغان می آورد، مورد استفاده قرار می گیرد.MEA در برشکاری نیز به عنوان یک ماده روان کننده جهت سهولت کار برش، کاربرد دارد.این ماده شیمیایی پرکاربرد، در صنعت کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ مونو اتانول امین در ترکیب برخی از سموم و آفت کش های کشاورزی وجود دارد.
کاربردهای مونو اتانول آمین به موارد فوق الذکر محدود نمی شود، بلکه کاربردهای دیگری در صنعت دارد. از دیگر کاربردهای این ماده می توان به استفاده از آن در صنعت تولید سیمان اشاره کرد. در واقع حضور مونو اتانول آمین در ساختار سیمان، منجر به خشک شدن سریع تر سیمان می شود. همچنین از سیمان، در برابر یخ زدگی محافظت می کند.
 
کاربرد مونو اتانول آمین در نیروگاه ها:
در نیروگاه ها، به وفور از مونو اتانول آمین استفاده می شود. از جمله نیروگاه هایی از مونو اتانول آمین استفاده می کنند، می توان به نیروگاه های هسته ای اشاره کرد. در تمام نیروگاه ها، آب در چرخه حضور دارد. از مونو اتانول آمین به منظور قلیایی کردن آب موجود در چرخه استفاده می شود. زمانی که آب در چرخه قلیایی می شود، از تجهیزات و فلزات در برابر خوردگی، محافظت می شود.
 پایدارسازی لاتکس:
مونو اتانول آمین (MEA) یک ترکیب شیمیایی است که در برخی از صنایع از جمله صنایع لاستیک (لاتکس) به عنوان پایدار ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استفاده به دلیل خواص آمینی MEA و توانایی آن در تعامل با مواد شیمیایی دیگر است.در صنعت لاستیک، پایدارسازها موادی هستند که به لاستیک کمک می‌کنند تا خواص مکانیکی، حرارتی و پایداری آن بهبود یابد. MEA به عنوان یک آمین، می‌تواند نقش پایدارسازی را ایفا کند و به ترکیبات لاتکس کمک کند تا در شرایط مختلف محیطی پایدارتر باشند.مصارف MEA به عنوان پایدارساز در صنعت لاستیک ممکن است به ویژه در فرآیندهای تولید لاستیک مختلف، از جمله تولید لاستیک‌های مخصوص خودروها و سایر محصولات لاستیکی، مورد استفاده قرار گیرد.
 کاربرد مونو اتانول آمین در صنایع دارویی:
کاربرد مونواتانول آمین در صنایع داروسازی
یکی از کاربردهای مهم مونو اتانول آمیل در صنایع دارویی می باشد. در ساختار بسیاری از داروها از MEA استفاده شده است. انواع مختلفی از داروها مانند: داروهای ضدمالاریا، آنتی بیوتیک ها، بی حس کننده ها، آنتی هیستامین ها، داروهای ضد افسردگی، داروهای شل کننده ی عضلانی و اسکلروزان تزریقی برای درمان بواسیر، برپایه ی این ماده ایجاد شده اند.
 کاربرد مونو اتانول آمین در صنعت نفت و گاز:
در صنایع نفت و گاز، مونو اتانول آمین به عنوان یک ماده تنظیم کننده pH و همچنین در فرآیندهای خاص تصفیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.مونو اتانول آمین در تصفیه ی گاز استفاده  می شود، زیار توانایی جذب دی اکسید کربن های اضافی موجود در گازها را دارد.
مزیت استفاده از مونو اتانول آمین:
استفاده از مونو اتانول آمین مزایای بسیاری دارد. از جمله مزیت های مونو اتانول آمین می توان به خاصیت زیست تخریب پذیری این محصول اشاره کرد.همچنین مونو اتانول آمین خاصیت سمی کمی دارد، به همین علت در زنجیره غذایی آبزیان قرار نمی گیرد. در این رابطه مطالعات و آزمایش های متعددی بر روی ماهی ها انجام شده است که بیانگر زیست تخریب پذیر بودن مونو اتانول آمین است. در واقع حضور این ماده شیمیایی برای آبزیان بی خطر می باشد.از دیگر مزایای استفاده از مونو اتانول آمین، می توان به واکنش پذیری بسیار خوبی ماده اشاره کرد. به علت وجود این خاصیت از مونو اتانول آمین برای انجام واکنش های مختلف استفاده می شود.
نکات ایمنی مونو اتانول آمین:
پوست: در صورت تماس با پوست سبب درد در قسمت آلوده شده و قرمزی و تاول در آن ناحیه میشود. فورا لباس های آلوده از تن خارج شود و محل تماس را به مدت ۱۵ دقیقه با آب و صابون شستشو داده شود. لباس ها قبل از استفاده آبکشی شوند.
تنفس: شخص را به هوای آزاد برده شود و در صورتی که تنفس قطع شده باشد تنفس مصنوعی به فرد داده شود و اگر همچنان در تنفس مشکل داشت اکسیژن وصل شود و به پزشک مراجع شود.
تماس با چشم:سبب ورم و قرمزی و سوختگی چشم میشود. در صورت بروز پلک ها را کامل باز کرده و به مدت ۱۵ دقیقه با آب شسته شود.
گوارشی: فرد وادار به استفراغ نشود، در صورت بیهوش بودن چیزی خورانده نشود و در صورت به هوش بودن آب یا شیر داده شود.
اشتعال: بخارات این ماده حتی در دمای کمتر از نقطه اشتعال اگر با هوا مخلوط شود قابل اشتعال میشود.در نتیجه ظروف نگه داری آن باید مقاومت کافی را داشته باشد.
انفجار: ظروف حاوی این ماده در زمان آتش سوزی منفجر میشوند.
محیط زیست: گرچه این ماده سمیت کمی دارد، اما در شمار مواد ناسازگار با محیط زیست قرار می گیرد که می تواند اثرات مخربی را از خود بر جای گذارد.
 بسته بندی فروش مونو اتانول آمین :
مونو اتانول آمین معمولا در بشکه های ۲۲۰ و ۲۳۰ کیلوگرمی و دربسته جهت ارسال به بازار و فروش عرضه می شوند. ظروف نگهداری مونواتانول آمین نباید هیچ گونه نشتی  یا راه ورود هوا را داشته باشند. مقاومت بالای ظروف نگهداری MEA بسیار مهم است. زیرا اگر ظرف نگهداری، مقاومت چندانی نداشته باشد، هنگام جابجایی ممکن است دچار ترک خوردگی و شکستگی شود.مونو اتانول آمین به عنوان یک مایع بسته‌بندی می‌شود. این می‌تواند در بشکه‌ها، کانتینرها، تانک‌ها یا ظروف دیگر باشد. انتخاب نوع بسته‌بندی به عواملی نظیر حجم تولید، سفارش خرید، نیازهای حمل و نقل، و شرایط ذخیره‌سازی بستگی دارد.
مونو اتانول آمین و سورفکتانت ها:
به طور کلی می توان گفت که مونو اتانول آمین، نوعی ماده اولیه برای تهیه و تولید دسته ای از مواد شوینده تحت عنوان سورفکتانت ها می باشد.ممکن است خیلی از خریداران با نام این دسته از مواد آشنا باشند. در این قسمت سعی داریم هر چه بهتر شما را با این دسته از مواد شیمیایی آشنا کنیم و همچنین تاثیر مونو اتانول آمین در ساخت آن ها را بررسی کنیم…سورفکتانت ها با نام مواد فعال سطحی نیز در میان صنعتگران مشهور هستند. در واقع زمانی که از سورفکتانت ها، به اندازه ناچیز استفاده شود، شاهد کاهش میزان کشش سطحی آب هستیم.اگر بخواهیم این دسته از مواد شیمیایی را از نظر ساختاری مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم، می توان گفته که هر مولکول از این مواد، دو سر قطبی و غیر قطبی دارند. که سر قطبی آن همان آبدوست بوده و سر غیر قطبی آن آب گریز می باشد که می تواند با چربی ها هم کنش بسیار خوبی داشته باشند.به طور کلی سورفکتانت ها در ساختار مواد شوینده حضور دارند و وظایف اساسی برعهده دارند. از جمله وظایف این دسته از مواد شیمیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:سورفکتانت ها می توانند با شکستن پیوندهای بین مولکولی آب، میزان کشش سطحی بالای آب را کاهش دهند. با کاهش میزان کشش سطحی، آب می تواند به سطوحی که به صورت کامل خیس نشده اند، نفوذ پیدا کند و تمام قسمت های خشک را خیس کند.از دیگر وظایف سورفکتانت ها می توان به از بین بردن چرک و آلودگی ها اشاره کرد. به طور کلی آب با روغن و آلودگی ها مخلوط نمی شود و نمی توان پارچه های کثیف و چرک را تنها با آب پاکیزه کرد. به همین علت از مواد شوینده ای استفاده می شود که حاوی سورفکتانت باشد. این دسته از مواد به علت ساختار منحصر به فردی که دارند منجر به امولسیون شدن لکه ها و چربی ها در آب می شود.
مشخصات کیفیت مونو اتانول آمین:
به طور کلی هرچه درصد خلوص مواد شیمیایی گوناگون بیشتر باشد، کیفیت نهایی آن محصول نیز بیشتر است. هر ترکیب شیمیایی، ممکن است درصدهای مختلفی از ناخالصی ها را داشته باشند.در تولید مونو اتانول آمین، صنعتگران جهان در تلاشند که این ماده را با خلوص بالای ۹۹ درصد تولید کنند. محصولاتی نظیر آب H2O، دی اتانول آمین DEA، تری اتانول آمین TEA و… از جمله ناخالصی های موجود در ساختار مونو اتانول آمین هستند.مونو اتانول آمین با درصد خلوص بالا را می توانید از شرکت آپادانا شیمی خریداری کنید. برای این منظور با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
ویژگی های مونو اتانول آمین :
مونو اتانول آمین از جمله ترکیبات کاربردی است که به صورت مایع یافت می شود که هیچ گونه رنگی ندارد . در رابطه با بوی این ترکیب شیمیایی می توان گفت که بویی شبیه به بوی آمونیاک دارد که بسیار شبیه به بوی ماهی فاسد شده می باشد.این ترکیب شیمیایی حلالیت بسیار خوبی در آب دارد. در واقع می توان گفت که به صورت کامل در آب حل می شود. به علاوه مونو اتانول آمین حلالیت نسبتاً خوبی در الکل ، متیل الکل ، استون و گلیسیرین دارد. همچنین می‌ توان گفت که مواد شیمیایی همچون بنزن،کربن تتراکلرید و اتر می توانند برای این ترکیب شیمیایی به عنوان یک حلال خوب محسوب شوند.در صورتی که این محصول شیمیایی در مجاورت فلزاتی همچون مس ، برنز ، آهن ، برنج ، آلومینیوم و روی قرار گیرد ، می تواند بسیار خورنده باشد . به علاوه مونو اتانول آمین با دی اکسید کربن موجود در هوا به سرعت واکنش می دهد . پس می بایست در نگهداری این محصول به این موضوع دقت کرد.به طور کلی ، این ترکیب شیمیایی یک جاذب بسیار قوی رطوبت است . به طوری که اگر در مجاورت هوا قرار گیرد می‌ تواند به سرعت رطوبت موجود در هوا را به خود جذب کند . به همین علت این ترکیب شیمیایی می بایست در شرایطی قرار گیرد که در مجاورت رطوبت نباشد.مونو اتانول آمین اگر در معرض نور خورشید قرار گیرد ، می تواند به سرعت تجزیه شود . همچنین در صورتی که در مجاورت هوا قرار گیرد ، می تواند به سرعت اکسید شود و تغییر رنگ دهد و به رنگ های زرد یا قهوه‌ ای مبدل شود.ماده شیمیایی مورد نظر در دمایی معادل ۱۰.۳ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد و در دمایی معادل ۱۷۰ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد.
روش تولید مونو اتانول آمین (MEA) :
برای تولید مونو اتانول آمین ، می بایست دو ترکیب شیمیایی اتیلن اکسید و آمونیاک ( به صورت محلول آبی ) را در مجاورت یک دیگر قرار داد تا با یک دیگر وارد واکنش شوند .
مونو اتانول آمین ، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین محصولات حاصله از انجام این واکنش شیمیایی می باشند . مقدار هر کدام از این آمین ها را می توان با استکیومتری کنترل و تنظیم کرد .این فرآیند شیمیایی جز واکنش های به شدت گرماده بوده و در زمان انجام واکنش دما به شدت بالا می‌ رود و ممکن است به نقطه اشتعال برسد و منجر به آتش‌ سوزی شود . برای همین منظور این واکنش شیمیایی می بایست در محیطی مجهز انجام شود و در صورت مشاهده بالا رفتن بیش از حد دما ، دما واکنش را کاهش داد.
فروش مونو اتانول آمین
قیمت مونو اتانول آمین :
امروزه به علت نوسانات بسیار زیاد قیمت انواع مواد شیمیایی ، قیمت ترکیبات شیمیایی روزانه متغیر است . به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت ها ، شرایط نگهداری از محصول و شیوه استفاده از آن با ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید .
بازار جهانی خرید و فروش مونو اتانول آمین:
زمانی که راجع به بازار جهانی خرید و فروش مواد شیمیایی صحبت می شود، در واقع خرید و فروش این ماده را در بازار داخلی و خارجی بررسی می کنیم.بازار جهانی خرید و فروش مونو اتانول آمین، تحت تاثیر کشور آمریکا می باشد. چرا که کشور آمریکا، به تنهایی حدود ۵۰ درصد از سهم بازار این ماده را به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا، برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی نیز سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند.به طور کلی در رابطه با مونو اتانول آمین می توان گفت که هم در ایران و هم در سایر کشورها در مقیاس های بالا تولید می شود. در حال حاضر دو نوع ایرانی و خارجی مونو اتانول آمین در انبارهای شرکت آپادانا شیمی موجود و آماده ارسال به اقصا نقاط کشور است.
نگهداری از مونو اتانول آمین:
محیط نگهداری مونو اتانول آمین باید محیطی خشک و خنک باشد و همچنین دارای تهویه ی مناسبی باشد. هیچ نوع مواد اشتعال زایی نباید در محیط کار وجود داشته باشد و ظروفی که از آن برای نگهداری مونو اتانول آمین استفاده می شود، باید از جنس فولاد ضد زنگ باشند.همچنین، همواره باید به دستورالعمل‌ها و اطلاعات ایمنی ارائه شده توسط تولیدکننده مراجعه شود و در صورت نیاز به همکاری با افراد متخصص در زمینه ایمنی شغلی پرداخته شود.
 

مونو اتانول آمین یکی دیگر از محصولات صنایع شیمیایی آپادانا میباشد . جهت خرید مونو اتانول آمین با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت با ما تماس حاصل فرمایید.


فروش عمده مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا بزرگترین عرضه کننده عمده انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون با بهترین قیمت در سراسر کشور میباشد . جهت ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
مشاوره خرید مواد شیمیایی
مشتریان گرامی میتوانند قبل از خرید مواد شیمیایی مورد نیاز مجموعه تان از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا استفاده نمایند.کلیه روزهای کاری از ساعت 8 الی 17 پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.
بهترین قیمت مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا عرضه کننده انواع مواد شیمیایی با مناسب ترین قیمت در سراسر کشور میباشد . قبل از خرید مواد شیمیایی حتما لیست قیمتهای ما را دریافت نمایید .
دریافت لیست قیمت قفسه مواد شمیایی
مشتریان گرامی میتوانند جهت دریافت لیست قیمت مواد شیمیایی بر روی لینک فوق کلیک نمایند و یا از طریق تماس تلفنی درخواست خود را ثبت نمایند تا در اولین فرصت لیست قیمت به روز برایتان فکس گردد.

سفارش از طریق واتساپ