خرید پلی اتیلن گلایکول | بهترین قیمت |صنایع شیمیایی آپادانا
صنایع شیمیایی آپادانا
دارای گواهینامه iso9001


خرید پلی اتیلن گلایکول:

صنایع شیمیایی آپادانا یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد شیمیایی در سراسر کشور میباشد . پلی اتیلن گلایکول یکی از مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون میباشد .آپادانا شیمی عرضه کننده مرغوبترین نوع این محصول با قیمت عمده فروشی در کشور میباشد . جهت ثبت سفارش پلی اتیلن گلایکول با ما تماس حاصل فرمایید.

خرید پلی اتیلن گلیکول

پلی اتیلن گلایکول چیست؟

این ترکیب نوعی ماده پلی اتری است که دارای کاربردهای زیادی است، از تولیدات صنعتی گرفته تا داروسازی. این ماده با نام ‌های پلی اتیلن اکسید (PEO) و پلی اکسی اتیلن (POE) نیز شناخته می‌شود. پلی اتیلن گلیکول دارای جرم‌های مولکولی متفاوت است و وزن مولکولی ترکیبات پلی اتیلن گلیکول به تعداد واحدهای اتیلن گلیکول که در هر واحد پلیمر وجود دارد وابسته است. اگر وزن مولکول ها پایین بیاید یعنی 2 تا 4 مولکول اتیلن گلیکول داشته باشند ماده به شکل مایعی شفاف در خواهد آمد. این ماده در گریدهای صنعتی و دارویی در بازار به فروش می‌رسد.

پلی اتیلن گلیکول (PEG) یا ضد یخ یک ترکیب مشتق شده از نفت می‌باشد که از اتیلن گلیکول، ماده اصلی در ضدیخ ساخته می‌شود. این ماده را با نامهای دیگر مانند پلی اتیلن اکسید یا پلی اکسید اتیلن نیز می‌شناسند. پلی اکسید گلایکول‌‌ها، ترکیبات غیرسمی، خنثی، بی‌بو، روان کننده، جاذب رطوبت، غیر فرار و غیر سوزنده هستند. این مواد بعنوان ترکیب محلول در آب، روان کننده و نرم کننده نیز به کار می‌رود. پلی اتیلن گلیکول ها جزو خانواده پلیمرهای خطی هستند.
پلی اتیلن گلایکول
ترکیب پلی اتیلن گلیکول چیست؟
پلی اتیلن گلیکول از واکنش اتیلن اکسید با آب، اتیلن گلیکول یا الیگومرهای اتیلن گلیکول به دست می‌آید. در این واکنش به جای آب از اتیلن گلیکول و یا الیگومرهای اتیلن گلیکون استفاده می‌کنند. این واکنش با کاتالیزورهای اسیدی و یا قلیایی کاتالیز می‌شود. ترکیبات منیزیم، آلومینیوم و یا ترکیبات آلی کلسیم در این واکنش به عنوان کاتالیزور استفاده می‌شوند.کاتالیست های قلیایی مانند سدیم هیدروکسید، پتاسیم هیدروکسید و یا کربنات سدیم برای تولید اتیلن گولیکول با وزن مولکولی کم به کار می‌روند. بسته به نوع کاتالیزور مکانیسم پلیمریزاسیون می‌تواند کاتیونی یا آنیونی باشد و در کل مکانیسم آنیونی ترجیح داده می‌شود.
فرمول شیمیایی پلی اتیلن گلیکول C۲nH۴n+2On+1 می‌باشد و ساختار PEG معمولا به صورت H− (O − CH2 − CH2) n − OH نشان داده می‌شوند.
فرمول شیمیایی پلی اتیلن گلیکول
 
کاربرد پلی اتیلن گلیکول یا پلی اتیلن گلیکول:
  • کاربرد پلی اتیلن گلیکول در پزشکی و تولید و ساخت داروها بسیار گسترده است (مانند قطره چشم، قرص درمان یبوست، اسپری ضد درد موضعی)
  • در صنعت آرایشی و بهداشتی برای تولید کرم، لوسیون، انواع پودر و ژل
  • در فرمولاسیون حشره کش‌های آلی
  • در فرمولاسیون روغن‌های چاپ
  • استفاده به عنوان افزودنی غذایی
  • در فرمولاسیون روغن های چاپ
  • به عنوان حامل رنگ
  • به عنوان روان کننده و جاذب رطوبت
  • پلی اتیلن گلایکول های مایع به عنوان براق کننده در صنعت آبکاری مصرف می‌شوند.
  • به عنوان ماده اولیه در صنعت رنگ و رزین از انواع جامد پلی اتیلن گلیکول استفاده می‌شود.
  • پلی اتیلن گلیکول در کشاورزی نیز به صورت گسترده ای کاربرد دارد.
  • کاربر پلی اتیلن گلیکولبه عنوان پلاستیسایزر و عامل پخش کننده در صنعت رنگ و رزین از پلی اتیلن گلیکول استفاده می‌شود.
  • در صنعت کاشی و سرامیک به عنوان عامل قالب پذیر، نرم کردن، روان کننده، حامل و متصل کننده استفاده می‌شود.
  • به عنوان عامل انعطاف پذیری، براقی، پایدار کننده رنگ و نرم کننده کاغذ در صنعت کاغذ سازی
  • برای افزایش پخش شدگی در آب به عنوان حد واسط در تهیه رزین‌های آلکید و پلی‌استر
  • به عنوان حلال یا کمک حلال در تولید مواد شوینده (صابون، جلادهنده، تمیزکننده)
  • در صنعت نساجی به عنوان عامل پلاستیسایزر، روان کننده، نرم کننده، آنتی استاتیک و افزایش دهنده زمان خشک شدن در چسب‌ها
  • هیدروژل های مبتنی بر پلی به دلیل توانایی در کنترل فعل و انفعالات سلول و مواد از طریق تنظیم خواص فیزیکی و بیولوژیکی هیدروژل، به طور فزاینده ای در کاربردهای پزشکی استفاده می‌شود.
کاربرد پلی اتیلن گلایکون در صنایع دارویی
تاثیر پلی اتیلن گلیکول بر بدن:
پلی اتیلن گلیکول به طور کلی از نظر زیستی امن در نظر گرفته می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد نسبت به این ماده حساسیت دارند و واکنش‌های آلرژیک از خود نشان می‌دهند. این افراد باید مراقب برخی داروها و مواد غذایی که مصرف می‌کنند باشند.بدن برخی از افراد نسبت به این ماده شیمیایی واکنش نشان می‌دهند. تعداد این افراد بسیار کم است به طور کلی پلی اتیلن گلیکول به عنوان ماده ای بی‌ضرر شناخته می‌شود و در بسیاری از داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد پلی اتیلن گلایکول در صنایع بهداشتی
خواص پلی اتیلن گلیکول:
این ترکیب بدون رنگ، بی‌بو و شفاف است. پلی اتیلن گلیکول محلول در آب بوده و در برابر گرما مقاومت مطلوبی دارد. دیگر ویژگی این محلول اینست که در برابر بسیاری از مواد شیمیایی بی اثر است. این ماده شیمیایی هیدرولیز و یا فاسد نشده و از ترکیبات غیر سمی است. این ماده تبخیر نمی‌شود و با اکثر حلال‌های آلی محلول می‌شوند.
ماده پلی اتیلن گلیکول بعنوان یک ماده سازگار با محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. PEG به بافت‌های موجودات زنده آسیب وارد نمی‌کند. داروی پلی اتیلن گلیکول با ورود به بدن موجود زنده دستگاه ایمنی بدن را تحریک نمی‌کند. این ماده زیست تخریب پذیر بوده و توسط میکروب های هوازی و بی‌هوازی قابل تجزیه است.
پودر پلی اتیلن گلیکول برای چیست؟
محلول پلی اتیلن برای پاکسازی روده بزرگ پیش از انجام آزمایشات خاص (مانند کولونوسکوپی، تنقیه باریم و اشعه ایکس) و جراحی روده استفاده می‌شود.این دارو یک ملین است و با مسهل شدن فرد به پاکسازی روده کمک می‌کند. بررسی روده در بررسی و نظارت داخل روده حین کولونوسکوپی و سایر روش‌ها به پزشک کمک می‌کند.
قیمت خرید پلی اتیلن گلیکول:
قیمت پلی اتیلن گلیکول می‌تواند با توجه به گرید صنعتی و یا دارویی که دارد می‌تواند متفاوت باشد و همچنین این ماده توسط شرکت های ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد. توجه داشته باشید که انواع وارداتی‌ها قیمتی بالاتر از شرکت‌های تولید کننده دارد. از طرفی قیمت انواع این ماده با وزن های مولکولی مختلف نیز متفاوت است.خرید و فروش پلی اتیلن گلیکول در بازار جهانی بسیار به فروش می‌رسد زیرا این ماده در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. برای فروش این ماده می‌توان به روش‌های مختلف اقدام نمود. در هنگام خرید این ماده دقت شود تنها آن را از طریق مراکز معتبر فروش تهیه فرمایید، یکی از این فروشگاه ها فروشگاه صنایع شیمیایی آپادانا است.جهت دریافت لیست قیمت خرید پلی اتیلن گلیکول با ما تماس حاصل فرمایید .

فروش عمده مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا بزرگترین عرضه کننده عمده انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون با بهترین قیمت در سراسر کشور میباشد . جهت ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
مشاوره خرید مواد شیمیایی
مشتریان گرامی میتوانند قبل از خرید مواد شیمیایی مورد نیاز مجموعه تان از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا استفاده نمایند.کلیه روزهای کاری از ساعت 8 الی 17 پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.
بهترین قیمت مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا عرضه کننده انواع مواد شیمیایی با مناسب ترین قیمت در سراسر کشور میباشد . قبل از خرید مواد شیمیایی حتما لیست قیمتهای ما را دریافت نمایید .
دریافت لیست قیمت قفسه مواد شمیایی
مشتریان گرامی میتوانند جهت دریافت لیست قیمت مواد شیمیایی بر روی لینک فوق کلیک نمایند و یا از طریق تماس تلفنی درخواست خود را ثبت نمایند تا در اولین فرصت لیست قیمت به روز برایتان فکس گردد.

سفارش از طریق واتساپ