خرید اسید لاکتیک | بهترین قیمت |صنایع شیمیایی آپادانا
صنایع شیمیایی آپادانا
دارای گواهینامه iso9001


خرید اسید لاکتیک

اسید لاکتیک به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف تنها یکی از هزاران محصول موجود در انبار صنایع شیمیایی آپادانا میباشد . این محصول با درجه خلوص بالا و قیمت عمده قابل سفارش میباشد . جهت خرید اسید لاکتیک و ثبت سفارش آن فقط کافیست با کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا تماس حاصل فرمایید .

خرید اسید لاکتیک

مشخصات اسید لاکتیک

نام ماده شیمیایی  اسید لاکتیک
نام انگلیسی ماده شیمیایی Lactic acid
حالت ماده محلول
فرمول شیمیایی C3 H5 O3
حجم بسته بندی گالن 25 کیلوگرمی
موارد مصرف 1- پزشکی 2- دارویی 3- صنایع غذایی
شکل ظاهری هم به شکل مایع و هم به شکل جامد یافت میشود
نام های دیگر 2-اسید هیدروکسی پروپانوئیک
جرم مولکولی 90.08 g/mol
دمای جوش 122 درجه سانتی گراد
 
اسید لاکتیک چیست
فروش اسید لاکتیک
فروش اسید لاکتیک خوراکی با بهترین قیمت بازار در صنایع شیمیایی آپادانا. برای اطلاع از قیمت با شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید. این ماده یک ترکیب آلی طبیعی است که در طی تخمیر کربوهیدرات ها توسط باکتری های خاص، به ویژه باکتری های لاکتیک تولید می شود. معمولا در مواد غذایی مختلف یافت می شود و کاربردهای متعددی در صنایع غذایی و آرایشی دارد. این ماده نگهدارنده ، تنظیم کننده اسیدیته، بهبود فرایند تخمیر ، انعقاد پروتئین و… است. در ادامه ی متن با خواص این ماده برای پوست و فواید آن در دیگر صنایع بیشتر آشنا خواهید شد.
 
اسید لاکتیک چیست؟
اسید لاکتیک (به انگلیسی: Lactic acid) یک آلفاهیدروکسی اسید دست‌سان (کایرال) است که یکی از فراورده‌های دگرگشت قندها در سلولهای انسان بوده و فرمول شیمیایی آن «C3H6O3» است. در pH بدن، اسید لاکتیک به شکل یونی آن یعنی لاکتات (C3H5O3-) وجود دارد. ازدیاد بیش از اندازه این ترکیب در سلولهای ماهیچه‌ای سبب گرفتگی و درد ماهیچه‌ها می‌شود.اسید لاکتیک در بدن انسان به عنوان یکی از فراورده‌های جانبی قندکافت( Glycolysis یا مسیر امبدن – میرهوف مجموعه‌ای از واکنش‌های درون یاخته‌ای است که توسط آن یک قند شش کربنه به ترکیبات کربن‌دار کوچک‌تری شکسته می‌شود و بخشی از انرژی آزاد قند در تشکیل حاملین الکترون مانند NADHذخیره می‌شود)، در صورت کمبود اکسیژن‌رسانی به بدن، ایجاد می‌گردد. هیدروکسی اسیدها گروهی از اسیدهای کربوکسیلیک هستند که یک گروه عاملی هیدروکسیل به آنها افزوده شده‌است. گلیکولیز در مواجهه با گلوکز طی ده مرحله واکنش آنزیمی صورت می‌گیرد که در آخرین مرحله در صورت شرایط غیر هوازی با احیا شدن پیرووات، لاکتات تولید می‌گردد.لاکتات و مواد غیرقندی دیگر همانند گلیسرول و پیرووات می‌توانند به گلوکز تبدیل شوند که به این عمل در بدن گلوکونئوژنز می‌گویند. اسید لاکتیک نقش بی هوازی دارد.
ساختار مولکولی اسید استیک

 

تاریخچه یافتن اسید لاکتیک
اسید لاکتیک برای نخستین بار توسط کارل ویلهلم شیمیدان سوئدی در سال ۱۷۸۰ از شیر ترش جدا شد. نام نشان دهنده شکل ترکیبی لاکتاتی است که از کلمه لاتین برای شیر یاد می‌شود. در سال ۱۸۰۸، یونس یاکوب برسلیوس کشف کرد که اسید لاکتیک (در واقع L-lactate) نیز در طول اعمال بدن در ماهیچهها تولید می‌شود.ساختار اسید لاکتیک توسط یوهانس ویسلیسنوس در سال ۱۸۷۳ تعیین شد.در سال ۱۸۵۶، لوئی پاستور، لاکتوباسیلوس و نقش آن را در ساخت اسید لاکتیک کشف کرد. سال ۱۸۹۵ داروخانه آلمانی بوهرینگر اینگلهایم شروع به تولید تجاری اسید لاکتیک کرد.در سال ۲۰۰۶، تولید جهانی اسید لاکتیک به ۲۷۵۰۰۰ تن رسانده شد و میانگین رشد سالیانه آن به میزان ۱۰٪ بود.
خرید اسید لاکتیک 85٪
این ماده با بهترین کیفیت و قیمت را از صنایع شیمیایی آپادانا تهیه نمایید. برای ثبت سفارش تنها کافیست با دفتر فروش این مجموعه از طریق شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
اسید لاکتیک از جمله ترکیبات بسیار کاربردی می باشد و در گریدهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . این محصول شیمیایی به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد .
ساختار شیمیایی اسید لاکتیک
این محصول شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین سه عدد عنصر کربن C ، شش عدد عنصر هیدروژن H ، سه عنصر اکسیژن O تشکیل می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت C3H6O3 می باشد .اسید لاکتیک در واقع یک اسید آلفا هیدروکسی با نماد اختصاری AHA محسوب می شود . چرا که در ساختار دو گروه هیدروکسیل و کربوکسیل در مجاورت یک دیگر قرار دارند . اسید لاکتیک در بسیاری از صنایع بیوشیمیایی وجود دارد و به عنوان یک واسطه محسوب می شود .این ماده شیمیایی برای بدن ضروری می باشد و به طور طبیعی می تواند در تمامی یاخته های بدن از دگر گشت قندها ایجاد می شود . در واقع حضور این ماده شیمیایی به علت انجام ورزش های سنگین می باشد که باعث تجمع اسید لاکتیک در عضلات مختلف بدن و در نهایت احساس درد در همان عضله می شود .اسید لاکتیک یک ترکیب آلی بوده و بر روی PH بدن تاثیر می گذارد و در PH بدن انسان به شکل یون های لاکتیک حضور دارد .به علاوه به طور طبیعی در برخی از مواد غذایی نظیر ترشی سبزیجات ، خمیر مایه ، فرآورده های تخمیری همچون ماست ، پنیر و سس سویا و همچنین سایر محصولات غذایی پخته شده نیز یافت می شود .
روش تولید لاکتیک اسید در آزمایشگاه
این ماده در دو منبع طبیعی و سنتزی به دست می آید. ترکیب فوق یک اسید آلی طبیعی است که، به صورت تجاری از طریق فرآیندی به نام تخمیر تولید می شود. رایج ترین روش تولید این ترکیب تخمیر قندها توسط باکتری های لاکتیک است.لاکتیک اسید به طور مصنوعی در آزمایشگاه ها نیز تولید می شود . برای تولید اسید لاکتیک یک کربوهیدرات با نام گلوکز را طی یک فرآیند شیمیایی تخمیر می کنند . با انجام واکنش تخمیر گلوکز ، مولکول های آن شکسته شده و آب ، کربن دی اکسید و اسیدی تحت عنوان Pyruvic تشکیل می شود . در صورت تجمع این ترکیب شیمیایی ، اسید لاکتیک تولید می شود .
 نکته جالب
ماست یک فرآورده لبنی محبوب و تخمیر شده است که توسط باکتریهای مفید از جمله Streptococcus thermophilus و Lactobacillus delbrueckii subsp تولید می شود. در طی تولید ماست ، این باکتری ها اسید لاکتیک تولید می کنند و باعث کاهش pH و لخته شدن پروتئین شیر می شوند. متابولیت های آنها مانند ترکیبات کربونیل ، اسیدهای غیر فرار یا فرار و اگزوپلی ساکاریدها به شدت بر کیفیت ماست تأثیر می گذارند.
مشخصات لاکتیک اسید :
این محصول شیمیایی به صورت مایع و جامد یافت می شود.لاکتیک اسید جامد ، سفید رنگ است، قابلیت حلالیت بسیار خوبی در آب دارد . به همین علت این ترکیب شیمیایی به صورت حل شده و یا مایع بسیار یافت می شود .لاکتیک اسید مایع ، محلولی بی رنگ می باشد .این ترکیب شیمیایی نه تنها در آب محلول می باشد بلکه توانایی حل شدن بسیار خوبی در اتانول نیز دارد . در رابطه با دمای ذوب و جوش این ترکیب شیمیایی می‌ توان گفت که اسید لاکتیک در دمایی معادل ۵۳ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد و در دمای معادل ۱۲۲ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد .اسید لاکتیک در واقع یک ماده افزودنی محسوب می شود که به منظور تنظیم PH مواد غذایی به خوراکی های گوناگون افزوده می شود .ماده فوق یک اسید آلی است که به عنوان محصول فرعی تخمیر باکتریایی قند، نشاسته ذرت یا آب پنیر شیر تشکیل می شود. این ماده به شکل مایع غلیظ و بی رنگ، با طعم ترش و محلول در آب، الکل و پروپیلن گلیکول است. ترکیب فوق در دو غلظت مختلف در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. اگر به غلظتی در محدوده 10-1 درصد برسد، خاصیت مرطوب کنندگی از خود نشان می دهد. از طرفی در غلظت 30-50 درصد خاصیت لایه برداری از خود نشان می دهد بنابراین عمدتاً در تولید اسکراب های قوی استفاده می شود. علاوه بر خواص ذکر شده این ماده دارای اثرات ضد باکتریایی، ضد پیری و تنظیم کننده pH نیز می باشد.
 اسید لاکتیک خوراکی چیست؟
اسید لاکتیک خوراکی
بازار خرید این ماده در صنایع غذایی همیشه داغ است. در ادامه ی متن به چرایی این موضوع بیشتر می پردازیم.این ماده کاربردهای متنوعی در تولید مواد غذایی دارد و یکی از رایج ترین مواد متعلق به دسته اسیدها و نگهدارنده ها است. این ماده عمدتا به عنوان اسیدی کننده و برای تنظیم pH استفاده می شود.این ماده با کاهش شاخص pH سبب حفظ غذا به مدت طولانی می شود. شایان ذکر است که این ماده دارای گرید خوراکی E-270 است.از این ماده برای اسیدی کردن نان نیز استفاده می شود. هنگامی که با بکینگ پودر ترکیب می شود، منجر به واکنشی می شود که دی اکسید کربن آزاد می کند و به تشکیل نان کمک می کند.در صنایع لبنی نیز کاربرد فراوانی دارد. پایداری و حجم کره را افزایش می دهد و همچنین به محصولات لبنی اضافه می شود زیرا فرآیند تخمیر آنها را سرعت می بخشد.اثر نگهدارنده آن برای سایر بخش ها نیز بسیار مهم است، عمدتاً برای نگهداری میوه ها استفاده می شود و پردازش آنها را تسهیل می کند.همچنین در تولید آبجو، به طور خاص در له کردن و جوشاندن مخمر استفاده می شود، و همچنین ثبات میکروبیولوژیکی را بهبود می بخشد.ماده شیمیایی مورد نظر ، پایداری بسیار بالایی در برابر گرما دارد . همچنین اسید لاکتیک ماده ای غیر فرار محسوب می شود .اسید لاکتیک ماده شیمیایی کاربردی می باشد که معمولا با درصد خلوص های ۸۵ درصد و ۸۰ درصد در بازار یافت می شود . این ماده شیمیایی در دو گرید خوراکی و صنعتی کارایی دارد . در واقع دو نوع اسید لاکتیک وجود دارد :
  • اسید لاکتیک خوراکی
  • اسید لاکتیک ازمایشگاهی
از دیگر ویژگی های اسید لاکتیک می توان به عامل پخت بودن این محصول شیمیایی اشاره کرد . همچنین این ماده شیمیایی می تواند عاملی ژل ساز محسوب شود و کارایی های بسیار زیادی داشته باشد .این ماده شیمیایی دارای طعمی ملایم می باشد و خریداران از آن به عنوان ماده ی نگهدارنده و طعم دهنده استفاده می کنند .
خرید اسید لاکتیک خوراکی
یکی دیگر از خواص جالب آن ایجاد طعم خاص به غذا است. طعم آبجو را بهبود می بخشد، طعم پنیر را افزایش می دهد، طعم دلپذیری به ترشی ها یا سس های سالاد می دهد. علاوه بر این، به دلیل خاصیت اسیدی خود، طعم ترش لطیفی به ماست یا شیرینی های مختلف می دهد.همچنین شایان ذکر است که وجود این ماده در لبنیات یا سبزیجات تخمیر شده جذب اسیدهای آمینه و مواد معدنی مانند آهن و کلسیم را افزایش می دهد.جهت خرید اسید لاکتیک خوراکی با صنایع شیمیایی آپادانا تماس حاصل فرمایید.
کاربرد های لاکتیک اسید:
تا به اینجای متن بیشتر پیرامون کاربرد این محصول در صنایع غذایی صحبت به میان آمد اما این ماده در صنایع دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه ی متن توضیح مختصری پیرامون هر یک آورده شده است.
کاربرد اسید لاکتیک در صنایع غذایی: به طور عمده به منظور طعم دهندگی و تنظیم نمودن pH محصولات غذایی استفاده می شود. افزودن این ماده به ماست می‌تواند برخی از ویژگی‌های ماست را تغییر دهد.افزودن این ماده به ماست ممکن است به افزایش ماندگاری ، افزایش کیفیت محصول ،کمک به فرایند فرمانتاسیون محصول کمک کند.همان طور که گفته شد اسید لاکتیک به عنوان یک ماده افزودنی به برخی از غذاها و خوراکی های آماده افزوده می شود . این ترکیب شیمیایی مانند اسید فسفریک به عنوان یک نگهدارنده از فاسد شدن غذاهای گوناگون نظیر کنسروها ، خیارشور ، زیتون و … جلوگیری می کند .اسید لاکتیک به عنوان طعم دهنده نیز محسوب می‌ شود و به برخی از غذاهای فرآوری شده افزوده می شود .
کاربرد اسید لاکتیک در صنایع غذایی
کاربرد اسید لاکتیک در صنعت سموم دفع آفات: فعالیت بیولوژیکی زیاد خاک و محصول ، غیر سمی ، می تواند در تولید سموم جدید ، حفاظت از محیط زیست استفاده شود.
کاربرد لاکتیک اسید در صنعت دخانیات: می تواند کیفیت توتون را بهبود بخشد و رطوبت توتون را حفظ کند.
اسید لاکتیک در مواد شوینده :
اسید لاکتیک و اسید استیک خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد . به همین منظور برای تولید مواد ضدعفونی کننده و مواد تمیز کننده مورد استفاده قرار می گیرد و برای تولید بسیاری از مواد شوینده از آن استفاده می شود .
اسید لاکتیک در صنایع نساجی:
اگر از خریداران اسید لاکتیک هستید از دیگر کاربردهای اسید لاکتیک می توان به استفاده از آن در صنایع نساجی اشاره کرد. در واقع اسید لاکتیک یک ماده افزودنی در دباغی چرم می باشد. این ماده خاصیت تثبیت کنندگی دارد و حضور آن در این صنعت به جذب هرچه بهتر رنگ، توسط پارچه کمک می کند.
کاربرد اسید لاکتیک در صنعت لوازم آرایشی: می تواند پوست را تغذیه کند ، رطوبت پوست را حفظ کند ، تنظیم کننده PH ، آکنه و… / همچنین خاصیت مرطوب کنندگی آن باعث می شود از آن به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی استفاده شود تا پوستی صاف، یکدست و سفت را فراهم کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری نماید. اثر لایه بردار آن نیز به نوبه خود در لوازم آرایشی استفاده می شود که پوست مرده را از بین می برد.از اسید لاکتیک برای تولید برخی از داروهای موضعی ، پماد ها ، کرم های گوناگون و برخی از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد .
کاربرد اسید لاکتیک در صنایع آرایشی
اسید لاکتیک در حذف جوهر:
در زمان های گذشته از اسید لاکتیک برای حذف جوهر موجود بر روی کاغذ استفاده می کردند. گاهی اوقات از این ماده برای جعل اسناد نیز استفاده می کردند.
کاربرد در صنایع دیگر: علاوه بر اهداف فوق ، از این ماده برای تولید پلاستیک های زیست تخریب پذیر ، پلی لاکتیک اسید و حلال سبز – اسید لاکتیک متیل اتیل لاکتات و … استفاده می شود.
لاکتیک اسید را از کجا بخریم؟
آپادانا شیمی بزرگترین عرضه کننده اسید لاکتیک به صورت عمده و جزئی در سراسر کشور میباشد.
فواید اسید لاکتیک برای بدن :
اسید لاکتیک ازجمله مواد ضروری برای بدن انسان محسوب می ‌شود و حضور این ترکیب شیمیایی در بدن به جذب بیشتر انواع ویتامین ها و مواد معدنی کمک می کند . به علاوه این ترکیب شیمیایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می ‌شود و از بدن در برابر عفونت های گوناگون حفاظت می کند .از دیگر فواید این ترکیب شیمیایی برای بدن انسان می توان به بهبود اسهال ، بهبود و حتی درمان مشکلات معده نظیر زخم معده اشاره کرد . همچنین مصرف این ماده شیمیایی به پیشگیری از ابتلا به بیماری های خطرناک روده بزرگ کمک می کند .
عوارض اسید لاکتیک:
گاهی اوقات افرادی که از محصولات و داروهایی حاوی اسید لاکتیک استفاده می کنند، شاهد علائمی نظیر، گرفتگی و یا درد عضلانی، کاهش شدید اشتها و اسهال، سر درد، بروز برخی از مشکلات تنفسی، گیجی و احساس ضعف بدن و… هستیم.در صورت بروز هر یک از علائم فوق، سریعا با پزشک خود تماس بگیرید و مشکل خود را در میان بگذارید.
چگونگی پاکسازی اسید لاکتیک :
  • برای از بین بردن اسید لاکتیک انجام برخی از نکات می تواند کمک بسیار بزرگی کند. در این قسمت سعی داریم شما را با این نکات آشنا کنیم :
  • قبل از شروع فعالیت های ورزشی خود، حتماً گرم کنید. با گرم کردن می ‌توانید میزان جریان خون در عضلات را افزایش دهید و تمرینی بهتر داشته باشید.
  • همچنین پس از اتمام فعالیت های خود سرد کنید تا زمانی مناسب برای بازسازی بدن خود فراهم کنید.
  • قبل از شروع فعالیت های ورزشی خود، با انجام چند حرکت کششی می توانید بدنتان را برای شروع فعالیت آماده کنید.
  • با دوش آب گرم و ماساژ عضلات خود می توانید به کاهش میزان درد عضلات و کاهش میزان گرفتگی عضلات کمک کنید.
  • نکته آخر که می ‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، داشتن رژیم غذایی مناسب می باشد. در واقع حضور میزان کافی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی می تواند برای ترمیم قسمت های آسیب دیده عضلات مفید باشد. پس در انتخاب آیتم های رژیم غذایی خود دقت کنید. 
قیمت اسید لاکتیک :
قیمت اسید لاکتیک همچون سایر مواد شیمیایی روزانه دستخوش تغییرات بسیار زیادی می شود . به همین علت برای اطلاع از آخرین قیمت مواد شیمیایی بالاخص قیمت اسید لاکتیک و اطلاع شیوه نگهداری از آن و همچنین نحوه استفاده از آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .
 

 


فروش عمده مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا بزرگترین عرضه کننده عمده انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون با بهترین قیمت در سراسر کشور میباشد . جهت ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
مشاوره خرید مواد شیمیایی
مشتریان گرامی میتوانند قبل از خرید مواد شیمیایی مورد نیاز مجموعه تان از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا استفاده نمایند.کلیه روزهای کاری از ساعت 8 الی 17 پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.
بهترین قیمت مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا عرضه کننده انواع مواد شیمیایی با مناسب ترین قیمت در سراسر کشور میباشد . قبل از خرید مواد شیمیایی حتما لیست قیمتهای ما را دریافت نمایید .
دریافت لیست قیمت قفسه مواد شمیایی
مشتریان گرامی میتوانند جهت دریافت لیست قیمت مواد شیمیایی بر روی لینک فوق کلیک نمایند و یا از طریق تماس تلفنی درخواست خود را ثبت نمایند تا در اولین فرصت لیست قیمت به روز برایتان فکس گردد.

سفارش از طریق واتساپ