خرید دی اتانول آمین | بهترین قیمت |صنایع شیمیایی آپادانا
صنایع شیمیایی آپادانا
دارای گواهینامه iso9001


خرید دی اتانول آمین 

 ترکیبات شیمیایی بسیار زیادی در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارند. با استفاده از ترکیبات شیمیایی متنوع، زندگی انسان رنگ و بویی تازه گرفته است.یکی از محصولات کاربردی در صنعت، اتانول آمین می باشد. اتانول آمین ها از جمله محصولات شیمیایی کاربردی محسوب می شوند که خواص شیمیایی آمین ها و الکل ها را یک جا دارند. اتانول آمین ها واکنش پذیری بسیار خوبی دارند، به همین علت در فرآیندهای گوناگون حضور دارند.از آنجایی که اتانول آمین، نوعی آمین محسوب می‌ شود، کمی خاصیت قلیایی داشته که از آن برای تنظیم PH استفاده می شود.صنایع شیمیایی آپادانا یکی از واردکنندگان و تامین کنندگان این ماده شیمیایی به صورت عمده میباشد . جهت خرید دی اتانول آمین با کیفیت و قیمت مناسب با کارشناسان فروش آپادانا شیمی تماس حاصل فرمایید.

خرید دی اتانول آمین DEA

 دی اتانول آمین چیست ؟

دی اتانول آمین diethanolamine یک ترکیب شیمیایی بسیار کاربردی می باشد . این ترکیب شیمیایی در ساختار خود یک آمین و یک الکل دوتایی دارد . الکل دوتایی این ماده شیمیایی متشکل از دو گروه هیدروکسیل می باشد.این ترکیب شیمیایی از کنار هم قرار گرفتن و پیوند بین چهار عدد کربن C ، یازده عدد هیدروژن H ، دو عدد اکسیژن و یک عدد نیتروژن N ساخته می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت C4H11NO2 می باشد.
فرمول شیمیایی دی اتانول امین
محصول شیمیایی فوق با نام های دیگری همچون ترولامین ، هیدروکسی اتیل ، دی اتیلول آمین و دو هیدروکسی اتیل آمین نیز مشهور است . همچنین به اختصار با DEA شناخته می شود .

ویژگی و مشخصات دی اتانول آمین :

اما از آنجایی که دی اتانول آمین جاذب بسیار خوب رطوبت می باشد ، معمولا به صورت مایعی غلیظ یافت می شود که حالت چسبندگی دارد و هیچ گونه رنگی ندارد .این ترکیب شیمیایی دارای بوی خاص شبیه به بوی آمونیاک می باشد که بسیار شبیه به بوی ماهی فاسد شده است .
مشخصات فنی دی اتانول آمین
خاصیت قلیایی دی اتانول امین :
به طور کلی خانواده آمین ها خاصیت قلیایی دارند و جز مواد بازی محسوب می شوند . دی اتانول آمین نیز جزوی از این خانواده محسوب می شود و یک ماده شیمیایی قلیایی می باشد و در واقع یک باز ضعیف می باشد .
حلالیت دی اتیلول آمین:
دی اتیلول آمین حلالیت بسیار خوبی در آب دارد و زمانی که در آب حل می شود ، به آب خاصیت قلیایی داده و می توان ازاین ویژگی برای امور مختلف استفاده کرد . به علاوه این ترکیب شیمیایی به شدت جاذب آب و رطوبت بوده و زمانی که در مجاورت هوا قرار می گیرد به سرعت می تواند رطوبت موجود در هوا را به خود جذب کند . به همین علت این ترکیب شیمیایی می بایست در محیطی مجهز و به دور از رطوبت قرار گیرد .به علاوه این ترکیب شیمیایی حلالیت بسیار خوبی در اتانول نیز دارد . همچنین دی اتانول آمین به مقادیر بسیار کم در بنزن و دی اتیل اتر نیز حل می شود .این ترکیب شیمیایی یک اکسید کننده بسیار قوی می باشد . به علاوه دی اتانول آمین در صورتی که در مجاورت اسید های قوی قرار گیرد ، به شدت واکنش می دهد .
نقطه جوش و ذوب دی اتیل آمین: 
از دیگر ویژگی های این ماده شیمیایی کاربردی می توان به نقطه انجماد و جوش این ترکیب شیمیایی اشاره کرد . دی اتانول آمین در دمایی معادل ۲۸۰ درجه سانتی گراد به نقطه جوش خود می رسد و در دمایی معادل ۲۸ درجه سانتی گراد به نقطه انجماد خود می رسد .دی اتانول آمین ماده ای سمی بوده و می تواند برای انسان خطرناک باشد . به همین علت افرادی که با این ماده شیمیایی سر و کار دارند می بایست نکات اولیه را رعایت کنند . به علاوه دی اتانول آمین جزو مواد شیمیایی قابل اشتعال است و در صورتی که در مجاورت حرارت و منبع گرما قرار گیرد ، مشتعل می شود و آتش می گیرد . علی رغم این خاصیت این ترکیب شیمیایی ، خاصیت خورندگی ندارد .
درصد خلوص های دی اتانول آمین:
دی اتانول آمین، با درصد خلوص های متفاوتی در دنیای صنعت برای خریداران تولید می شود که از هر کدام برای امری خاص استفاده می شود. برخی از درصد خلوص های دی اتانول آمین، بیش از سایر انواع دی اتانول آمین در صنعت کاربرد دارد.دو در صد خلوص ۹۹ درصد و ۵۵ درصد، از جمله در صد خلوص های مهم صنعتی محسوب می شود‌. همچنین درصد خلوص ۸۳ درصد تا ۸۸ درصد، در ساختار خود مقادیری از آب دیونیزه دارد.
 خواص DEA (دی اتانول آمین) :
این ترکیب شیمیایی خواص منحصر به فردی دارد ، به همین علت برای امور مختلف و گرید های مختلف آزمایشگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . در این قسمت به شرح مختصر خواص این ترکیب شیمیایی کاربردی می پردازیم :
  •  از DEA برای تولید کف در محصولات گوناگون می توان استفاده کرد . به علاوه این ترکیب شیمیایی خاصیت تثبیت کنندگی کف نیز دارد . به همین علت از آن برای تولید انواع مواد شوینده همچون شامپوها ، صابون ها و … استفاده می کنند .
  • DEA در واقع یک امولسیون کننده است و همچنین یک تثبیت کننده امولسیون می باشد که از آن برای تولید انواع لوازم آرایشی استفاده می کنند .
  •  DEA خاصیت پاک کنندگی دارد . به همین علت از این ترکیب شیمیایی برای تولید انواع پاک کننده ها استفاده می کنند.
  •  DEA توانایی کنترل ویسکوزیته را دارد . به همین علت برای امور مختلف می توان از آن استفاده کرد .
  •  از DEA برای تولید بافت های کرم مانند استفاده می شود و در کرم های گوناگون از آن استفاده می کنند .
 اتانول آمین خود به سه دسته کلی تقسیم می شود:
  • مونو اتانول آمین
  • دی اتانول آمین
  • تری اتانول آمین

دی اتانول آمین صنایع پتروشیمی آپادانا

خرید دی اتانول آمین :
شرکت آپادانا شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و تامین گنندگان دی اتانول آمین در سراسر کشور میباشد . صنایع گوناگونی از این ماده شیمیایی استفاده میکنند که برای خرید این ماده میتوانند سفارش خود را با یک تماس تلفنی ثبت کنند و کارشناسان فروش ما در اولین فرصت نسبت به پیگیری و ارسال سفارشات خرید دی اتانول آمین اقدام خواهند نمود . خرید این ماده هم به صورت جزئی و هم به صورت عمده امکانپذیر میباشد .
فروش دی اتانول آمین:
شرکت های زیادی در بازار هستند که فروشنده دی اتانول آمین هستند اما باید بدانید که شرکت آپادانا شیمی فروشنده مستقیم این ماده بوده و بهترین قیمت را به شما پسنهاد مینماید . ضمنا کیفیت محصول عرضه شده توسط آپادانا شیمی بسیار بالا بوده و در اغلب موارد قابل مقایسه با مواد موجود در بازار نمی باشد . دی اتانول آمین از جمله ترکیبات مهم صنعتی محسوب می شود که در صنایع گوناگون نظیر صنعت تولید مواد شوینده، صنعت نساجی، صنعت تصفیه گاز و… مورد استفاده قرار می گیرد.
مشتقات دی اتانول آمین:
از آن جایی که دی اتانول آمین، ماده سمی و به شدت واکنش پذیر است، از مشتقات آن برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. دی اتانول آمین مشتقات بسیاری دارد، نظیر کوکو دی اتانول آمین، کوکامید دی اتانول آمین، لورامید دی اتانول آمین و لورامید دی اتانول آمین. از جمله مشتقات مهم این ترکیب می توان به کوکامید اشاره کرد.کوکامید، نوعی ترکیب بسیار کاربردی محسوب می شود که حاصل ترکیب دو ماده دی اتانول آمین و روغن نارگیل است.از کوکامید به عنوان یک امولسیون کننده، سورفکتانت، تولید کننده کف و… استفاده می شود. از این ماده شیمیایی برای تولید انواع شامپوها، صابون ها و… استفاده می شود.
کاربرد دی اتانول آمین در مواد آرایشی
بازار جهانی خرید و فروش دی اتانول آمین:
با گذشت زمان و پیشرفت جوامع، نیاز صنایع گوناگون  به دی اتانول آمین افزایش یافت. به گونه ای مصرف دی اتانول آمین توسط صنایع گوناگون همچون صنایع تولید لوازم آرایشی، صنایع تولید مواد شوینده، صنعت نساجی، صنعت کشاورزی و‌… روز به روز در حال افزایش است.تمامی کشورها به ویژه کشورهای آسیایی نظیر هند و چین، بیش از پیش درصدد تولید دی اتانول آمین به صورت مستقیم و یا خرید آن از سایر کشورها هستند‌. در واقع بازار خرید و فروش دی اتانول آمین در سراسر جهان در سال های اخیر رشد کرده است. به همین علت قیمت دی اتانول آمین در بازار جهانی و داخلی، مدام در حال تغییر است و ثابت نیست.با توجه به این امر قبل از ثبت سفارش و خرید دی اتانول آمین، با کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا شیمی در ارتباط باشید و از قیمت به روز دی اتانول آمین مطلع شوید‌.
روش تولید دی اتانول امین:
تولید دی اتانول امین یک واکنش گرمازا و در فاز مایع در برابر آب انجام می‌شود،دی اتانول از واکنش آمونیاک با اکسید اتیلن تولید می‌شود.این واکنش کند می‌باشد و برای سرعت بخشیدن به آن آب به واکنش اضافه می‌شود.
آیا استفاده از لوازم آرایشی حاوی دی اتانول آمین مشکل زاست؟
به طور کلی استفاده از لوازم آرایشی و یا بهداشتی که حاوی مقادیری از دی اتانول آمین هستند، توصیه نمی شوند. زیرا این ماده شیمیایی می تواند با سایر ترکیبات شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی، وارد واکنش شود و موادی ناسالم و خطرناک برای سلامت انسان ایجاد کند که از طریق پوست وارد بدن انسان می شود.به عنوان مثال دو ترتیب نیتروز آمین و نیتروسیدانول آمین، دو ترکیب بسیار مضر و خطرناک برای سلامت انسان محسوب می شوند که حاصل واکنش دی اتانول آمین با سایر محصولات شیمیایی است.به همین علت در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از تری اتانول آمین استفاده می ‌شود که خود دارای مقادیری از دی اتانول آمین است.
کاربرد های دی اتانول امین:
کاربرد دی اتانول آمین در تولید سموم کشاورزی:
از دی اتانول امین برای خنثی کردن مواد شیمیایی کشاورزی و تولید نمک گلیفوسیت به‌عنوان سم کشاورزی استفاده می‌شود.
کاربرد دی اتانول آمین در صنعت نساجی:
از جمله کاربردهای مهم دی اتانول آمین می توان به استفاده از آن در صنعت نساجی اشاره کرد. دی اتانول آمین نوعی ماده افزودنی محسوب می شود که خاصیت نرم کنندگی دارد. به همین علت در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد. برای نرم کنندهای کاتیونی از اتانول امین‌ها و اسید کربوکسیک برای تولید آلکانول آمیدهای سنگین استفاده می‌شود. همچنین دی اتانول امین باعث افزایش مقاومت نایلون‌ها و پشم‌ها در برابر پارگی، ساییده شدن می‌شود.
کاربرد دی اتانول آمین در صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده:
کاربرد دی اتانول آمین در شوینده ها
برای تولید مواد فعال‌کننده سطح مورداستفاده در شوینده‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی از دی اتانول امین استفاده می‌شود.
کاربرد دی اتانول آمین در تصفیه گاز :
از دی اتانول امین در تصفیه و شیرین کردن گاز طبیعی ،پالایشگاهی، سنتزی یا غیرطبیعی به دلیل کم بودن گرما واکنش دی اتانول امین و خورنده نبودن این ماده استفاده می‌شود.
کاربرد دی اتانول آمین در سیالات صنعتی :
دی اتانول امین زمانی که با اسیدهای چون اسید اولئیک، کربوکسیلیک مخلوط می‌شود نمک تولید می‌شود و همچنین میزان خورنده بودن این اسیدها را کم می‌کند.
کاربرد دی اتانول آمین در صنعت ساخت دارو سازی:
از دیگر کاربردهای این ماده شیمیایی، می توان به کاربرد آن در صنعت ساخت دارو اشاره کرد. دی اتانول آمین در برخی از داروها همچون آنتی هیستامین، داروهای ضد تهوع و… حضور دارد. همچنین دی اتانول آمین از جمله مواد اولیه سازنده ماده ای به نام آمینوفیلین می باشد. این ماده برای درمان بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربرد دی اتانول آمین به عنوان یک حلال:
دی اتانول آمین یک حلال بسیار خوب در صنعت می باشد که کاربردهای بسیاری دارد. این ماده شیمیایی می تواند مواد بسیاری همچون آلبومین را در خود حل کند. به همین علت ماده ای کاربردی در صنعت محسوب می شود.
دی اتانول آمین در صنعت تولید رنگ:
از دیگر صنایعی که دی اتانول آمین در آن ها حضوری فعال دارد، صنعت تولید رنگ می باشد. این ماده خواص و ویژگی‌ های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال این ماده یک عامل بازدارنده خورندگی می باشد. به همین علت در صنعت تولید رنگ پرکاربرد است.
دی اتانول آمین در صنعت تولید لاستیک:
از دیگر کاربردهای دی اتانول آمین می توان به استفاده از آن در صنعت تولید لاستیک اشاره کرد. دی اتانول آمین به عنوان یک واسطه شیمیایی حضور دارد و به تولید لاستیک های با کیفیت کمک می کند.
دی اتانول آمین و فلزات:
دی اتانول آمین، خاصیت ضد زنگی دارد و می تواند از فلزات در برابر عوامل خارجی محافظت کند. در واقع از زنگ زدن و خوردگی فلزات جلوگیری می کند. به همین علت در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
دی اتانول آمین در خشک شویی ها:
در خشک شویی ها نیز از دی اتانول آمین استفاده می شود. در واقع دی اتانول آمین خاصیت نرم کنندگی دارد و مزیت های بسیاری نسبت به سایر نرم کننده ها دارد. به همین علت به وفور از دی اتانول آمین در خشک شویی ها استفاده می کنند.همچنین از این ماده به منظور خشک کردن انواع لباس ها و پارچه ها استفاده می شود. زیرا این ماده، یک ماده جاذب رطوبت و آب می باشد. استفاده از دی اتانول آمین می تواند سرعت خشک کردن پارچه ها را افزایش دهد.
نکات ایمنی مهم در استفاده از دی اتانول امین:
در زمان احتراق دی اتانول آمین چه باید کرد؟
دی اتانول امین قابل احتراق می‌باشد و در صورت احتراق باید از پودر، کف، دی‌اکسید کربن و آب استفاده کرد.برای جلوگیری از این اتفاق دی اتانول امین نباید در مجاورت حرارت و شعله قرار بگیرد.
در زمان تماس دی اتانول آمین با پوست چه باید کرد:
تماس دی اتانول امین با پوست باعث قرمزی و سوزش می‌شود، در صورت این اتفاق لباس‌های آلوده را درآورده و قسمت آلوده‌شده را با آب فراوان شسته شود و در صورت شدید شدن به پزشک مراجعه شود.برای جلوگیری از این اتفاق از لباس حفاظتی استفاده شود.
در هنگام تماس دی اتانول آمین با چشم یه باید کرد؟
در صورت تماس با چشم باعث درد و سوختگی‌های عمیق و جدید شود در صورت تماس با چشم در ابتدا اگر لنز در چشم باشد آن را از چشم درآورده و تا چند دقیقه چشم با آب شستشو داده شو و در آخر به پزشک مراجعه شود.
اگر دی اتانول آمین خورده شود چه باید کرد؟
اگر دی اتانول امین خورده شود باعث درد شکم می‌شود و در این صورت فرد مصدوم باید دهان را شسته و آب بنوشد و در اولین فرصت به پزشک مراجعه نماید.برای جلوگیری از این اتفاق در محل کار خوردن، آشامیدن و کشیدن سیگار باید ممنوع باشد.
در صورت استنشاق دی اتانول آمین چه باید کرد؟
اگر گاز دی اتانول امین استنشاق شود باشد فرد مسموم را به هوای آزاد منتقل شود و به مراقبت‌های پزشکی ارجاع داده شود.برای جلوگیری از این اتفاق باید از تهیه هوا مناسب و دستگاه حفاظت تنفسی استفاده شود.
 
قیمت دی اتانول آمین :
امروزه به علت وجود نوسانات قیمت انواع مواد شیمیایی ، هر روزه قیمت مواد شیمیایی تغییر می کند . برای اطلاع از آخرین قیمت اتانول آمین می توانید با شماره تماس های موجود در سایت شرکت آپادانا شیمی تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید .
 
سوالات متداول:
دی اتانول آمین را از کجا بخریم؟
شرکت آپادانا شیمی، از جمله مراکز معتبر و با سابقه کشور در زمینه فروش محصولات شیمیایی درجه یک می باشد. شما می توانید دی اتانول آمین را از شرکت آپادانا شیمی خریداری کنید.
چرا دی اتانول آمین در ساختار بسیاری از مواد شوینده حضور دارد؟
دی اتانول آمین خواص و ویژگی های منحصر به فردی نظیر خاصیت امولسیون کنندگی و پاک کنندگی دارد. همچنین این ماده توانایی تولید کف را دارد. به همین علت برای تولید مواد شوینده به کررات مورد استفاده قرار می گیرد.
دی اتانول آمین خاصیت اسیدی یا قلیایی دارد؟
دی اتانول آمین خاصیت قلیایی دارد و نوعی باز محسوب می شود. اما لازم به ذکر است که این ماده یک باز ضعیف است.
قیمت دی اتانول آمین در ایران چقدر است؟
قیمت دی اتانول آمین در ایران، به علت نوسانات قیمت بازار جهانی، پایدار نیست و مدام در حال تغییر است. همچنین در قیمت گذاری محصولات شیمیایی وارداتی، نوسانات قیمت ارز نیز تاثیرگذار است.

جهت خرید مواد شیمیایی با قیمت مناسب با ما تماس حاصل فرمایید.


فروش عمده مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا بزرگترین عرضه کننده عمده انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون با بهترین قیمت در سراسر کشور میباشد . جهت ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
مشاوره خرید مواد شیمیایی
مشتریان گرامی میتوانند قبل از خرید مواد شیمیایی مورد نیاز مجموعه تان از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا استفاده نمایند.کلیه روزهای کاری از ساعت 8 الی 17 پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.
بهترین قیمت مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا عرضه کننده انواع مواد شیمیایی با مناسب ترین قیمت در سراسر کشور میباشد . قبل از خرید مواد شیمیایی حتما لیست قیمتهای ما را دریافت نمایید .
دریافت لیست قیمت قفسه مواد شمیایی
مشتریان گرامی میتوانند جهت دریافت لیست قیمت مواد شیمیایی بر روی لینک فوق کلیک نمایند و یا از طریق تماس تلفنی درخواست خود را ثبت نمایند تا در اولین فرصت لیست قیمت به روز برایتان فکس گردد.

سفارش از طریق واتساپ