خرید سولفونیک اسید|بهترین قیمت |صنایع شیمیایی آپادانا
صنایع شیمیایی آپادانا
دارای گواهینامه iso9001


خرید اسید سولفونیک (Sulfonic acid)

اسید سولفونیک ترکیبی پرکاربرد در صنعت شوینده است و خلوص آن در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید نام این ماده را در شوینده ها به صورت LABSA و  DDBSA و… مشاهده کنید. به دلیل اینکه این ماده نسبت به سورفکتانت های دیگر از جمله تگزاپون ارزانتر است می تواند در برخی صنایع که به سورفکتانت نیاز است جایگزین مناسبی باشد. شما میتوانید بهترین کیفیت این محصول را از طریق صنایع شیمیایی آپادانا تهیه بفرمایید . این اطمینان به شما داده میشود این محصول با بهترین قیمت و کیفیت به دست شما مشتری گرامی خواهد رسید.

خرید سولفونیم اسید .فروش عمده

مشخصات اسید سولفونیک(Sulfonic acid):

ترکیب اصلی (با جایگزین آلی با هیدروژن) اسید سولفونیک مادر، HS(=O)2(OH)، توتومر اسید سولفور، S(=O)(OH)2 است.LABSA چیست؟ اسید سولفونیک را با نام های دیگری همچون اسید سولفانیلیک، 4-آمینو بنزن سولفونیک اسید، پارا آمینو بنزن سولفونیک اسید، آنیلین-4- سولفونیک اسید و لابسا (Labsa) نیز می شناسند.
نام ماده شیمیایی اسید سولفونیک(Sulfonic acid)
فرمول شیمیایی C6H7NO3S
ظاهر مایع قهوه ای ویسکوز
جرم مولکولی 322 مول بر گرم
خلوص 96 درصد
روغن آزاد 2 درصد
چگالی 2.3 گرم بر سانتی متر مکعب
ساختار اسید سولفونیک:
در شکل های زیر فرمول ساختاری سولفونیک اسید را ملاحظه می فرمایید:
ساختار اسید سولفونیک
 
ساختار مولکولی اسید سولفونیک

 

فروش اسید سولفونیک LABSA :
این ماده به دلیل ذات سورفکتانت آنیونی خود سبب تمیز سازی سطوح می شود. شوینده های حاوی این ماده فقط زمانی کار می کنند که با آب مخلوط شوند. آب به شستشوی ذرات کثیفی باقیمانده که مواد شوینده نیاز به پاک کردن دارند، کمک می کند. به همین دلیل است که این محصول یک عنصر محبوب در مواد شوینده شستشو است.شما می توانید برای خرید مواد شیمیایی صنعتی بالاخص فروش عمده انواع مواد شیمیایی با ما در آپادانا شیمی تماس حاصل فرمایید.
قیمت اسید سولفونیک :
مواد شوینده معمولاً حاوی سورفکتانت‌ ها، مواد سفید کننده، آنزیم‌ ها و پرکننده‌ ها به نسبت‌ های مختلف هستند. در میان این مواد، سورفکتانت ها نقش محوری در فرمولاسیون مواد شوینده ایفا می کنند. در تولید مواد شوینده، سورفکتانت های آنیونی به دلیل سهولت استفاده و هزینه کم در حجم بیشتری نسبت به سایر مواد اولیه استفاده می شوند.یکی از مهم ترین سورفکتانت های موجود ماده ی فوق است.سورفکتانت های آنیونی عمدتاً از دو منبع پتروشیمی و اولئوشیمیایی مشتق می شوند. در طول قرن بیستم، آلکیل بنزن سولفونات خطی مبتنی بر پتروشیمی (LABS) ماده ی غالب در صنعت مواد شوینده هستند.به جهت نواسانات قیمت مواد شیمیایی جهت دریافت لیست قیمت به روز انواع مواد شیمیایی بالاخص لیست قیمت اسید سولفامیک با ما تماس حاصل فرمایید .
خواص سولفونیک اسید
لابسا (LABSA) یا اسید سولفونیک چیست؟ سولفونیک اسید، اسیدی قوی است که گفته می شود حدود یک میلیون بار از اسید کربوکسیلیک قوی تر می باشد. به عنوان مثال، به ترتیب مقادیر pKa اسید p-Toluenesulfonic و Methanesulfonic برابر 2.8- و 1.9- است، در حالی که مقادیر اسید بنزوئیک و اسید استیک به ترتیب 4.20 و 4.76 می باشد.همانطور که گفته شد سولفونیک اسید (لابسا) یک اسید قوی است. با این حال نمی توان مقدار اسیدیته یا pH اسید سولفونیک را به طور مستقیم اندازه گیری کرد به همین دلیل پارامترهای بدست آمده را می توان به صورت تقریبی بیان کرد. اگر بخواهیم به عنوان مثال مقدار اسیدیته بودن متان سولفونیک را اعلام کنیم، حدودا بین 0.6- یا کمتر از 6.5- می باشد.سولفونیک اسید یا Labsa با کلراید کلسیم جامد واکنش می دهد و نتیجه این واکنش سولفونات سدیم و کلرید هیدروژن است. خاصیت اسیدیته سولفونیک اسید به علت pKa کمتر نسبت به اسید کلریدریک با pKa = -5.9، بیشتر می باشد.از دیگر خواص اسید سولفونیک قطبی بودن آن است. این اسید به علت خاصیت قطبی بودن تمایل دارد که به حالت جامد کریستالی یا مایع ویسکوز با نقطه جوش بالا باشد. همچنین این اسید اغلب بی رنگ بوده و غیر اکسید کننده می باشد. قطبی بودن و اسیدی بودن اسید سولفونیک باعث می شود که به راحتی در آب حل شود. ساختار اسید سولفونیک به صورت 4 اتم حول یک اتم گوگرد است، که دارای 3 اکسیژن و 1 هیدروژن می باشد.
خواص اسید سولفونیک
روش تولید اسید سولفونیک (سنتر اسید سولفونیک)
سولفونیک اسید از فرایند سولفوناسیون به دست می آید، از عوامل موثر در فرآیند سولفونات، تری اکسید گوگرد می باشد. در روند تولید اسید های آلکیل بنزن سولفونیک تاثیر گذار می باشد:
RC6H5 + SO3 → RC6H4SO3H
تری اکسید گوگرد یک الکتروفیل می باشد که فرآیند سولفوناسیون باعث می شود که اسید متان سولفونیک به اسید متان دی سولفونیک تبدیل شود.اسید های سولفونیک آلکان از ماده ای به نام بی سولفیت تولید شده که به آلکن های پایانی متصل می شود، یا به وسیله آلکیل هالید ها، آلکیله می شود:
HSO3− + RCH = CH2 + H+ → RCH2CH2SO3H
-HSO3− + RBr → RSO3H + Br
از اکسیداسیون تیول ها اسید سولفونیک تولید می شود که چنین روش هایی اساس بیوسنتز تورین هستند:
RSH + 3/2 O2 → RSO3H
هیدرولیز اسید سولفونیک
این اسید ها به واسطه تجزیه سولفونیل هالید ها در آب به دست می آیند. به عنوان مثال اسید پرفلوئورواکتان سولفونیک با هیدرولیز سولفونیل فلوراید حاصل شده، که به واسطه الکتروفلوئوراسیون اسید اکتان سولفونیک تولید می شود. به همین نحو سولفونیل کلراید حاصل از پلی اتیلن به سولفونیک اسید هیدرولیز می شود. این کلرید های سولفونیل در اثر واکنش های رادیکال آزاد کلر، دی اکسید گوگرد و هیدروکربن ها با استفاده از واکنش رید تولید می شوند.اسید وینیل سولفونیک با تجزیه سولفات کاربیل در آب حاصل شده که با اضافه کردن تری اکسید گوگرد به اتیلن به وجود می آید.
مشتقات سولفونیک اسید
بسیاری از ترکیب های مهم طبیعی و شیمیایی به صورت مشتقات سولفونیک اسید و سولفونات ها هستند و کاربرد های مختلفی دارند. بعضی از این ساختار ها را می توانید در زیر مشاهده کنید:
  • تائورین به عنوان یک اسید صفراوی و یکی از معدود نمونه های طبیعی اسید سولفونیک
  • اسید پرفلورواکتان سولفونیک
  • اسید پارا تولوئن سولفونیک عمدتا به عنوان یک معرف در سنتز آلی
  • نافیون به عنوان یک سولفونیک اسید پلیمری در پیل سوختی
  • سدیم دو دسیل بنزن سولفونات، به عنوان سورفکتانت آلکیل بنزن که در محصولات شوینده کاربرد دارد.
  • کوآنزیم-M موجود در گاز طبیعی و به عنوان یک کوفاکتور مورد نیاز برای بیوسنتزمتان
کاربرد اسید سولفونیک در شوینده ها
برخی از کاربرد اسید سولفونیک در صنعت
سولفونیک اسید صنعتی به عنوان یکی از انواع اسید در زمینه های فراوانی کاربرد دارد که در زیر به شرح هر یک می پردازیم:
مواد شوینده و سورفکتانت ها
این دسته از مواد شیمیایی عامل تشکیل پیوند بین گروه های قطبی و غیر قطبی و در واقع عامل امولسیفایر هستند و به منظور پاک کردن لکه ها و چربی زدایی در صنایع شوینده کاربرد دارند. به عنوان مثال صابون ها مواد فعال سطحی (سورفکتانت) هستند که از اسید های چرب گرفته می شوند. سولفونات های لیگنین، به عنوان اجزای سیالات حفاری و مواد افزودنی در انواع خاصی از بتن کاربرد دارند. همچنین از دیگر مشتقات اسید سولفونیک می توان به آلکیل بنزن سولفونیک اسید اشاره کرد که به عنوان یک سورفکتانت آنیونیک در فرمولاسیون محصولات شوینده وجود دارد.
برخی از کاربردهای سولفونیک اسید
لینگو سولفونات ها
در فرآیند سولفیت برای کاغذ سازی، لیگنین با پردازش تراشه های چوب با محلول های یون های سولفیت و بی سولفیت، از لیگنوسلولز خارج می شود. این معرف ها پیوند های بین سلولز و اجزای لیگنین و به ویژه در درون لیگنین را می شکافند. لیگنین به لیگنوسولفونات، یونومر های مفید تبدیل می شود که محلول هستند و می توانند از الیاف سلولز جدا شوند.
در ادامه کاربرد های دیگر سولفونیک اسید نام برده خواهد شد:
  • به منظور تولید اسید سولفونیک پلیمری فلوئور دار (Nafion) به عنوان یکی از اجزای غشا تبادل پروتون در سلول های سوختی است.
  • کاتالیزور های اسیدی (اسید متان سولفونیک، CH3SO2OH و اسید p-toluenesulfonic)
  • رنگ های قابل شست و شو
  • برای ساخت رنگ های غذایی
  • به عنوان اسید های لیپوفیل
  • رزین داوکس از مشتقات اسید سولفونیک بدست آمده از پلی استایرن است.
  • کاتالیزور و برای تبادل یونی (نرم شدن آب)
  • صنعت دارویی برای تولید داروهای آنتی باکتریال
  • عامل واسطه در تهیه مواد شیمیایی مختلف همچون فنل
  • عامل بازدارنده خوردگی
  • روان کننده ها
  • صنعت نساجی
  • صنعت نفت
  • در سنتز دی ان بوتیل کلروسوفونات کاربرد دارد.
  • تهیه پلی اترسولفون سولفونات با خواص هیدروفیلی افزایش یافته
  • مصارف آزمایشگاهی در بسته بندی های کوچک
نکات ایمنی و MSDS اسید سولفونیک
اکنون MSDS سولفونیک اسید یا لابسا را بررسی خواهیم کرد. به طور کلی اسید سولفونیک به دلیل کاربرد در صنایع با عنوان سولفونیک اسید صنعتی نیز در بازار موجود می باشد. البته شایان ذکر است این محصول با نام های دیگری همچون سولفونیک اسید صادراتی و ایرانی نیز موجود می باشد به همین دلیل توصیه می شود در صورت خرید این محصول با هر عنوانی برگه اطلاعات ایمنی آن را که برخی از موارد آن در زیر ذکر شده است، مطالعه نمایید.
  • اگر اسید سولفونیک (Labsa) را تنفس کردید به فضای باز رفته و در صورت از بین نرفتن علائم یا تشدید آن با پزشک تماس بگیرید.
  • هنگام تماس دست یا بدن با سولفونیک اسید، لباس های خود را در آورده و محل تماس را با آب بشویید، اگر محل تماس دچار سوختگی شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • در صورت تماس چشم با سولفونیک اسید، چشم های خود را به مدت 15 دقیقه با آب شست و شو دهید.
  • در صورت خوردن (بلعیدن) اسید سولفونیک حتما به پزشک مراجعه کنید. دهان خود را بشویید و به هیچ وجه خود را وادار به استفراغ نکنید. اگر مجبور به استفراغ شدید سر خود را پایین نگه داشته تا محتویات معده وارد ریه نشود.
  • در صورت وجود نشتی جلوی جریان نشتی را گرفته و از پخش شدن مواد جلوگیری کنید. مواد را با کمک شن های خشک جذب کنید و در محفظه بریزید. از ورود مواد نشتی به راه آب ها، فاضلاب ها و خاک جلوگیری کنید، سپس ناحیه آلوده را با آب بشویید.
  • برای نظافت نشتی های کم، سطح را با مواد جاذب مانند پارچه به خوبی تمیز کرده و به هیچ وجه مواد ریخته شده را دوباره به مخزن اضافه نکرده و از آن استفاده نکنید.
بازار فروش جهانی اسید یولفونیک
رزین های ترموست به دلیل ویژگی های عملکردی منحصر به فرد مانند کیفیت چسبندگی عالی، استحکام کششی بالا و غیره به طور گسترده در رنگ ها و پوشش ها استفاده می شوند و برای ساخت نیاز به ماده ی فوق دارند.شرکت‌های بزرگ موجود در بازار که نقش به سزایی در بازار عرضه و تقاضای این ماده دارند عبارتند از Arkema SA، Kuantum Corp، RUTGERS Organics Corp.، Henan Fengbai Chemical Co.، Nandadeep Chemicals Private Limited، و BASF SE، و غیره.آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار  LABSA را با حدود 53 درصد سهم ، به خود اختصاص داده است. خاورمیانه و آفریقا با حدود 18 درصد از سهم بازار بعد از آسیا و اقیانوسیه قرار دارند.
بسته بندی:
این ماده عموما با غلظت 96% در بشکه های HDPE با حجم 220 کیلوگرمی بسته بندی می گردد و به صورت درام و پالت به شما خریداران عزیز ارائه می گردد
فروش و بسته بندی اسید سولفونیک
اسید سولفونیک چیست ؟
این ماده و مشتقات آن از ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در صنعت محصولات زیبایی و مراقبت شخصی هستند. این ماده همچنین به عنوان ماده خام برای تولید کاپرولاکتام، پیش ساز نایلون، استفاده می شود. در این واکنش از سولفید هیدروژن به عنوان معادل گوگرد عنصری استفاده می شود.در برخی موارد،ماده ی فوق را می توان به عنوان یک افزودنی در سوخت های مخصوص خودروهای مسابقه ای استفاده کرد زیرا به آتش گرفتن سریع سوخت آنها کمک می کند.LABSA مایعی ارغوانی رنگ است و به دلیل خاصیت سورفکتانتی آن کاربرد های مختفی دارد.
ویژگی های این ماده به چه صورت است؟
به دلیل وجود یک یون منفی در ساختار این ماده می توان از آن در پاک کننده ها به منظور از بین بردن لکه های ظروف و لباس استفاده کرد (در نقش سورفکتانت).هنگامی که اسید با یک سطح دارای بار مثبت تماس پیدا می کند به سطح می چسبد و شروع به تجزیه مولکول های آلوده می کند.
همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره این ماده کاربرد عمده ای در شوینده ها دارد. این سورفکتانت مهم در اغلب مایع های ظرفشویی موجود می باشد.
برخی محصولات دیگر حاوی سولفونیک عبارتند از:
  • پودر لباسشویی
  • صابون مایع
  • پودر پاک کننده
  • شامپو مو
  • شامپو بدن
  • پاک کننده ظروف
  • و…
در ادامه با کاربرد اسید سولفونیک درصنایع آشنا شوید:
مواد شوینده و سورفکتانت
یکی از مهم ترین کاربرد های این ترکیب استفاده از آن در صنعت شوینده ها است. در این محصولات از اسید سولفونیک برای از بین بردن کشش سطحی بین آب و چربی ، خاک و سایر الودگی ها و برای بهبود خاصیت تمیز سازی استفاده می کنند. این ماده یک پاک کننده قدرتمند است که می تواند لکه های لباس و سایر پارچه ها را از بین ببرد ، همچنین یکی از ارزان ترین مواد فعال کننده سطح در صنعت شستشو به حساب می آید.استفاده از موادی که سختی آب را کاهش می دهند امری ضروری است که می تواند فرمولاسیون تولید شوینده ها را به طور چشمگیری بهبود ببخشد. (ادتا یکی دیگر از موادی است که در فرمولاسیون شوینده ها به همین منظور استفاده می شود).این ماده همراه با تگزاپون در اغلب شوینده های صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. 
نقش این ماده در مایع شوینده ی ظروف چیست؟
این ماده در صابون‌ های مایع و شوینده‌ ها برای شکستن کشش سطحی موجود بین آب، کثیفی، گریس و سایر اشکال کثیفی و در نتیجه تمیز نمودن سطح موثر است . معمولاً محدوده درصد LABSA در پودر شوینده 5 تا 28 درصد است. مقدار 5%-12% معمولاً کیفیت پایین در نظر گرفته می شود. محدوده 12٪ -16٪ یک کیفیت متوسط است، در حالی که 16٪ -28٪ متعلق به درجه کلاس بالا اختصاص دارد. اگرچه برخی از سورفکتانت‌های رقابتی دارای مزایای تحمل آب سخت یا سازگاری بهتر با آنزیم‌ها هستند، اما LABSA در کل خواص مطلوب‌تری دارد و اغلب مقرون به صرفه‌تر است.
کاربرد اسید سولفونیک در کرم ها و محصولات پوستی:
  • محافظت در برابر خورشید:وجود این ماده در لوازم آرایشی و اعمال آن روی پوست می تواند اشعه های مضر UV را جذب کند. اشعه ماوراء بنفش علاوه بر ایجاد آفتاب سوختگی ، نقش مهمی در پیری زودرس پوست دارد و در ایجاد سرطان های پوستی مانند ملانوم نقش دارد. در حالی که توانایی سولفونیک اسید در جذب اشعه ماوراء بنفش باعث می شود که از آن در اغلب ضد آفتاب ها استفاده شود ، همچنین از خراب شدن سایر لوازم آرایشی تحت اشعه های شدید UV جلوگیری می کند.
  • از بین بردن سلول های مرده ی پوستی و لایه برداری:دومین فایده عمده برای پوست شما این است که مشتق این ماده با نام هیدروکسی اتیل پیپرازین اتان LABSA به صورت آنزیمی برای شکستن سلول های مرده پوست عمل می کند. همانطور که بدن شما سلول های جدید پوستی تولید می کند ، سلول های مرده را نیز دفع می کند ، اما بسیاری از آنها روی سطح اپیدرم باقی می مانند.هنگامی که روی سطح می نشینند ، سلول های جدیدی را در زیر خود به دام می اندازند که می تواند باعث تحریک پوست ، مسدود شدن منافذ و بافت ناهموار شود. با این حال وجود این ماده پوست شما را شفاف و صاف نگه می دارد و به شما در جلوگیری از بیماری های شایع پوستی مانند آکنه ، خشکی و خارش کمک می کند.
آیا این ماده در لوازم آرایشی بی خطر است؟
برای پوست شما بی خطر است. این ماده یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی است. ترکیب فوق به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک می کند و همچنین پوست را لایه برداری می کند.
دانه های رنگی
همانطور که در قسمت بررسی این ماده نیز اشاره شد این ترکیب کاربرد عمده ای در صنعت رنگ و رزین دارد.این ماده سبب جذب سریع ذرات پلیمری به رنگدانه در طول فرمولاسیون رنگ می شود ، در نتیجه ثبات ویسکوزیته رنگ را افزایش می دهد.
کاربرد اسید سولفونیک در صنعت نفت و گاز
امولسیون سازی نفت خام: این ماده برای ایجاد امولسیون های پایدار نفت و آب استفاده می شوند. این امر به ویژه در تولید و حمل و نقل نفت خام اهمیت دارد، زیرا امکان جابجایی و فرآوری آسان تر آن را فراهم می کند.بازیابی روغن تقویت شده (EOR): این ترکیب را می توان در فرآیندهای EOR به کار برد. آنها به کاهش کشش سطحی بین نفت و آب کمک می کنند و امکان جابجایی موثرتر نفت از سنگ های مخزن را فراهم می کنند.
در ادامه با این نکات ایمنی بیشتر آشنا خواهید شد:
 
نکات ایمنی در خصوص سولفونیک اسید
از آنجایی که اسیدیته آن ها بسیار بالا است، از لحاظ کار با آن، نگهداری و قرار گرفتن در معرض این مواد باید از معیارهای استاندارد پیروی کرد.هنگامی که لوله ها و تیوب ها در معرض این ماده قرار می گیرند، مواد به کار رفته در این لوله ها و تیوب ها باید به اندازه کافی در برابر اثرات خوردگی مقاوم باشند.علاوه بر این، این ماده پتانسیل ایجاد آسیب چشمی، آسیب پوستی، تحریک ریه و همچنین سوختگی شدید در برخی موارد را دارد. بنابراین محدودیت های ایمنی در شغل های مربوطه باید اجرا شود. بنابراین صنایعی که از اسید سولفونیک استفاده می کنند، باید تمهیداتی برای خروج بخارات این ماده از محیط داشته باشد (مانند هود). اگر استفاده از این وسایل امکان پذیر نباشد، باید افراد حاضر در محیط از ماسک ها ی استاندارد و مناسب استفاده کنند. اطلاعات هشدار دهنده نیز باید در محل کار و مناطق مرتبط نصب شوند تا همه ی کارکنان از خطرات و ایمنی و سلامت این ماده ی خورنده اطلاع کافی یابند. همچنین آموزش کافی نیز باید به کارکنان ارائه گردد.
رعایت نکات ایمنی در هنگام کاربا اسید سولفونیک
اسید سولفونیک ایرانی را از کجا بخریم؟
صنایع شیمیایی آپادانا شما را در تهیه ی مواد شیمیایی با کیفیت یاری می نماید. این شرکت آمادگی خود را جهت تامین مواد شیمیایی با کیفیت در حوزه های رنگ و رزین، شوینده، مواد غذایی، دارویی و… اعلام می دارد.

 


فروش عمده مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا بزرگترین عرضه کننده عمده انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون با بهترین قیمت در سراسر کشور میباشد . جهت ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
مشاوره خرید مواد شیمیایی
مشتریان گرامی میتوانند قبل از خرید مواد شیمیایی مورد نیاز مجموعه تان از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا استفاده نمایند.کلیه روزهای کاری از ساعت 8 الی 17 پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.
بهترین قیمت مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا عرضه کننده انواع مواد شیمیایی با مناسب ترین قیمت در سراسر کشور میباشد . قبل از خرید مواد شیمیایی حتما لیست قیمتهای ما را دریافت نمایید .
دریافت لیست قیمت قفسه مواد شمیایی
مشتریان گرامی میتوانند جهت دریافت لیست قیمت مواد شیمیایی بر روی لینک فوق کلیک نمایند و یا از طریق تماس تلفنی درخواست خود را ثبت نمایند تا در اولین فرصت لیست قیمت به روز برایتان فکس گردد.

سفارش از طریق واتساپ