خرید متیلن کلراید |بهترین قیمت |صنایع شیمیایی آپادانا
صنایع شیمیایی آپادانا
دارای گواهینامه iso9001


خرید متیلن کلراید ، فروش متیلن کلراید

متیلن کلراید که دی کلرومتان یا DCM نیز نامیده می شود، از جمله حلال های قوی می باشد. همچنین دی کلرومتان یک هیدروکربن کلردار است که از گروه حلال های هالوژنه محسوب می شود. نام های دیگر متیلن کلراید، متیلن دی کلراید، حلال متیلن، سولمتین، دی کلرید متان، متان- دی کلرو، متیلن بی کلراید، مبرد-30، فریون-30، R-30 ،DCM ،MDC است.جهت خرید متیلن کلراید با درجه خلوص بسیار بالا فقط کافیست با کارشناسان فروش آپادانا شیمی تماس حاصل فرمایید.
خرید متیلن کلراید
مشخصات فیزیکی و شیمیایی متیلن کلراید
دی کلرومتان با بویی شیرین و مشابه با کلروفرم، ترکیبی فرار می باشد که در آب (2 گرم در 100 میلی لیتر در دمای 20 درجه سانتیگراد) نسبتا محلول است. در حلال های آلی مانند اتانول، اتر، فنل ها، آلدهید ها و کتون ها نیز قابل حل است. بخار DCM سنگین تر از هوا می باشد و معمولا پایدار است. متیلن کلراید یه اسید لوئیس است که جز اسیدهای سخت شناخته می شود. همچنین نقطه جوش پایینی دارد و انرژی تبخیر این حلال صنعتی کم می باشد (حدودا 9 برابر کمتر از آب می باشد.). از دیگر ویژگی های متیلن کلراید باید اشاره کنیم بر خلاف این که این محلول غیر قابل اشتعال می باشد، اما می تواند مخلوط بخار و هوا قابل اشتعال را در دمای بالای 100 درجه سانتیگراد ایجاد کند. دی کلرومتان در بدن به مونوکسید کربن تجزیه می شود که منجر به مسمومیت خواهد شد. این ماده در صورت حرارت دیدن در دمای بالا و تجزیه شدن، بخارات بسیار سمی را نیز آزاد می کند.
 
نام آیوپاک دی کلرومتان methylene chloride،  DCM، Dichloromethane
فرمول شیمیایی CH2Cl2
جرم مولکولی 84.93 گرم بر مول
شکل ظاهری مایع بی رنگ ، دی کلرومتان یک مایع فرار در دما و فشار اتاق است.
بو بوی ضعیف مشابه با کلروفرم
دانسیته (دمای 20 درجه سانتیگراد) 1.3266 گرم بر سانتیمتر مکعب
نقطه ذوب 96.7- درجه سانتیگراد
نقطه جوش 39.6 درجه سانتیگراد
فشار بخار (دمای 25 درجه سانتیگراد) 57.3 کیلو پاسکال
حلالیت در آب (دمای 25 درجه سانتیگراد) 17.5 گرم در لیتر
انحلال پذیری محلول در اتیل استات، الکل، هگزان، بنزن، دی اتیل اتر، کربن تتراکلرید و کلروفرم
ضریب شکست (دمای 20 درجه سانتیگراد) 1.4244
ویسکوزیته (25 درجه سانتیگراد) 0.413 سانتی پواز
حلالیت دی کلرومتان در طیف وسیعی از حلالهای آلی نسبتاً محلول است، اما حلالیت کمی در آب دارد.
چگالی چگالی آن از آب بیشتر است و چگالی آن حدود 1.33 گرم در میلی لیتر است.
این ماده با نام دیگر دی کلرو متان (DCM) یک حلال شیمیایی است و در صنایع دارویی، واکنش های شیمیایی و… مورد استفاده قرار می گیرد.
ساختار متیلن کلراید
ساختار متیلن کلراید
 
فروش متیلن کلراید شاندونگ(DCM):
خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی ، خوراکی ، دارویی و… را با صنایع شیمیایی آپادانا تجربه نمایید. کارشناسان فروش ما شما را در خریدی مطمئن یاری خواهند نمود.جهت خرید مواد شیمیایی کافیست با کارشناسان آپادانا شیمی تماس حاصل فرمایید.
قیمت متیلن کلراید لوکسی (DCM) :
جهت دریافت لیست قیمت به روز با ما تماس حاصل فرمایید . ما لیست قیمت را برایتان ارسال خواهیم کرد.
بازار خرید و فروش متیلن کلراید و بررسی نوسانات قیمت آن
بازه بررسی: 2016-2026
در بازه ی زمانی فوق رشد CAGR آن 4 درصد گزارش گردید. روند صعودی آن به دلیل رشد در صنعت رنگ و رزین گزارش شده است.بررسی بازار خرید آن در کشور های مختلف: بازار این ترکیب در ایالات متحده در سال 2020 حدود 255.9 میلیون دلار تخمین زده می شود. چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، پیش بینی می شود تا سال 2027 به اندازه بازار پیش بینی شده 267 میلیون دلار آمریکا برسد ( CAGR 7.8 درصد در دوره تحلیلی 2020 تا 2027). از دیگر بازارهای جغرافیایی قابل توجه ژاپن و کانادا هستند که هر کدام به ترتیب 2.9% و 3.9% در دوره 2020-2027 رشد خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود در اروپا، آلمان تقریباً 3.6 درصد CAGR رشد کند.چین همچنان یکی از سریع ترین کشور های در حال رشد در این خوشه از بازارهای منطقه ای خواهد بود. با رهبری کشورهایی مانند استرالیا، هند و کره جنوبی، پیش‌بینی می‌شود که بازار آسیا-اقیانوسیه تا سال 2027 به 172.4 میلیون دلار برسد، در حالی که آمریکای لاتین با 5.9٪ CAGR در طول دوره تحلیل توسعه خواهد یافت.
متیلن کلراید
تولید متیلن کلراید
منشا طبیعی متیلن کلراید عبارت است از منابع اقیانوسی، جلبک ها، تالاب ها و آتشفشان ها، اما قابل توجه است که بیشترین دی کلرومتان موجود در محیط زیست در نتیجه فرآیندهای صنعتی منتشر می شود.متیلن کلراید یا DCM اولین بار در سال 1839 توسط شیمیدان فرانسوی Henri Victor Regnault (1810-1878) هنری ویکتور رگنو فرموله شد. برای تولید متیلن کلراید، کلرومتان و کلر را با هم ترکیب کرد و پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، فرآیند جداسازی را انجام داد.تولید متیلن کلراید در صنعت به این صورت است که گاز کلر را در درجه 400 تا 500 درجه سانتیگراد با کلرومتان و گاز متان واکنش می دهند تا با کمک واکنش های خاص، محصولات کلردار زیادتری تولید کنند.
فرآیند تولید متیلن کلراید
به همین ترتیب در سال 1993 حدود 400 هزار تن متیلن کلراید در کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن تولید کردند. واکنش های این فرآیند صنعتی در زیر آمده است:
CH4 + Cl2 → CH3Cl + HCl
CH3Cl + Cl2 → CH2Cl2 + HCl
CH2Cl2 + Cl2 → CHCl3 + HCl
CHCl3 + Cl2 → CCl4 + HCl
شایان ذکر است که فرآورده های جانبی حاصل از این واکنش ها شامل مخلوطی از کلرومتان، دی کلرومتان، تترا کلرید کربن، کلروفرم و کلرید هیدروژن می باشد که با استفاده از روش تقطیر از یکدیگر جداسازی می شوند.
کاربرد دی کلرومتان
  • صنایع داروسازی
  • تولید پاک کننده های رنگ
  • تمیز کننده ها
  • تولید چسب
  • چربی زدایی فلزات

متیلن کلراید

حل کردن مواد شیمیایی: این ماده به دلیل خواص حلالیت و خواص فیزیکی مناسب خود، در صنایع شیمیایی به عنوان حلال برای مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تولید پلاستیک‌ها: در تولید برخی پلاستیک‌ها، این ماده به عنوان یک ماده اولیه استفاده می‌شود.
تولید لاستیک: در صنعت لاستیک نیز ممکن است از ترکیب فوق استفاده شود.
تمییز کردن فلزات: در برخی موارد، این ترکیب برای تمییز کردن و پاکسازی سطح فلزات استفاده می‌شود.
رنگ سازی: در صنعت رنگ و رزین از ترکیب فوق استفاده می‌شود. این ترکیب به عنوان یک حلال مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مواد اولیه مختلف در فرآیندهای تولید رنگ و رزین به خوبی حل شوند و محصول تک فاز شود. همچنین ممکن است در فرآیند مخلوط کردن و تهیه فرمولاسیون‌های مختلف در صنایع مرتبط با رنگسازی نیز استفاده شود.
کاربرد متیلن کلراید درمصارف خانگی :
متیلن کلرید یک حلال برای رنگ و لاک است که برای از بین بردن پوشش های رنگ یا لاک از سطوح مختلف استفاده می شود. البته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) استفاده از متیلن کلراید را در همه پاک کننده های رنگ برای مصرف کننده ممنوع کرده است.
کاربرد متیلن کلراید در مصارف صنعتی و تولیدی :
DCM بیشتر در صنعت تولید رنگ، دارو ها و حلال های فرآیندی استفاده می شود. متیلن کلراید در صنایع همچون تولید مواد غذایی و آشامیدنی نیز به عنوان حلال کاربرد دارد. به عنوان مثال، متیلن کلراید می تواند برای از بین بردن کافئین از دانه های قهوه و برگ چای تازه، برای تهیه قهوه و چای بدون کافئین استفاده شود. متیلن کلراید همچنین در عمل آوری طعم دهنده ها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای آماده سازی عصاره رازک، که برای نوشیدنی ها و سایر طعم دهنده ها برای صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شود، به کار می رود.
برخی از کاربرد های دیگر دی کلرومتان
  • به عنوان یک ماده فعال در دستگاه های رنگ کننده بر پایه ارگانیک
  • تولید دارو و ترکیبات شیمیایی مختلف
  • به عنوان پیشرانه اسپری آئروسل برای حشره کش ها و اسپری رنگ به دلیل ویژگی فرار بودن متیلن کلراید
  • به عنوان عامل دمنده در تهیه فوم های پلی اورتان
  • کاربرد در زمینه آزمایش مواد مهندسی عمران به طور ویژه به عنوان حلال برای آزمایش مواد قیری در صنعت آسفالت سازی
  • در صنایع ساختمان سازی برای اتصال اجزای پلاستیکی به یکدیگر
  • به عنوان حلال در صنعت چاپ پوشاک
  • در صنایع الکترونیک
  • به منظور حذف کننده گریس و روغن از سطح قطعات فلزی در صنایع مختلف همچون موتورهای دیزلی، فضاپیما و قطعات هواپیما
  • تابلوهای مدار چاپی
  • عکاسی
  • صنعت تولید الیاف مصنوعی
  • صنعت چسب سازی و جوهر
خرید متیلن کلراید
خطرات احتمالی دی کلرومتان
دی کلرومتان که یک نوروتوکسین است که باعث آسیب رساندن به مغز و سیستم عصبی مرکزی (CNS) می شود. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) این ماده را بسیار خطرناک اعلام کرده است زیرا طبق آمارهای اعلامی تماس با این ماده شیمیایی باعث ایجاد سرطان کبد و ریه می شود.
خطرات احتمالی قرار گرفتن در معرض دی کلرومتان:
خطر استنشاق متیلن کلراید :
استنشاق دی کلرومتان منجر به سردرد، گیجی ، تهوع، استفراغ، سرگیجه و خستگی می شود. همچنین استنشاق آن می تواند باعث سرفه، خس خس سینه و یا تنگی نفس شود. علاوه بر موارد ذکر شده، می تواند منجر به عواقب شدیدتری از جمله خفگی، از دست دادن هوشیاری و نهایتا کما و مرگ بشود.
تماس در معرض پوست :
در صورت تماس پوست با دی کلرومتان مایع ممکن است قرمزی و سوزش ایجاد شود و اگر برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند منجر به سوختگی پوست خواهد شد. زیرا در واقع موجب حل شدن بافت های چربی موجود در پوست می شود.
تماس با چشم :
تماس با چشم می تواند باعث تحریک شدید و احتمال زیاد سوختگی شیمیایی در چشم شود.
اقدامات احتیاطی هنگام کار با متیلن کلراید
  • هنگام کار با دی کلرومتان در محل کار، به نکات ایمنی زیر توجه کنید:
  • لباس محافظ بپوشید. کفش نیز باید تمام پا را بپوشاند.
  • همیشه از محافظ چشم مانند عینک و دستکش ایمنی استفاده کنید.
  • در یک منطقه با تهویه مناسب (ترجیحا در محیطی با سیستم خروج بخار) کار کنید.
  • در صورت آتش سوزی، شعله را با دی اکسید کربن، پودر شیمیایی خشک، فوم و اسپری آب خاموش کنید.
هنگام تماس با دی کلرومتان چه باید کرد؟
در ادامه به موارد ایمنی در صورت مواجهه با شخصی که در معرض دی کلرومتان قرار گرفته اشاره شده است.
تماس با چشم: بلافاصله چشم ها را با مقدار زیادی آب به مدت حداقل 30 دقیقه بشویید. در صورت لزوم به دنبال مراقبت پزشکی باشید.
تماس با پوست: لباس های آلوده را فورا عوض کرده و پوست را با مقدار زیادی صابون و آب بشویید. در صورت بروز هرگونه سوزش به پزشک مراجعه کنید.
استنشاق: فرد باید بلافاصله از منطقه آلوده خارج شود و به هوای تازه منتقل شود. در صورت بروز مشکل در تنفس، فورا به پزشک مراجعه نمایید.
کنترل نشت دی کلرومتان
در صورت نشت دی کلرومتان، چندین مرحله باید انجام شود:
  • پرسنل را از منطقه خارج کنید.
  • برقراری ایمنی و کنترل ورودی منطقه
  • در شرایط ایمن، نشت را متوقف یا کاهش دهید.
  • مایعات را در موادی مانند خاک ماسه خشک یا مواد مشابه مهار کنید و در ظروف بسته شده قرار دهید.
  • ناحیه نشت را تهویه کنید.
  • سینک یا فاضلاب شستشو نکنید.
نحوه ذخیره سازی ایمن متیلن کلراید
دی کلرومتان یک ماده فرار می باشد و می بایست در انبار های خشک و خنک و دارای تهویه مناسب در ظروف در بسته همراه برچسب نگهداری شود. این ماده شیمیایی باید از فلزات، نور و هرگونه منبع گرما یا احتراق دور نگه داشته شود. ظروف بزرگ این ماده شیمیایی باید در قفسه های محکم و محصور قرار داده شوند تا از نشت تصادفی جلوگیری شود.
رعایت نکات ایمنی متیلن کلراید
میزان سمی بودن
به طور کلی این ماده سمی است.علائم و نشانه‌های قرار گرفتن در معرض سطوح بسیار بالا (بیش از 750 ppm) متیلن کلراید ممکن است در عرض چند دقیقه پس از شروع مواجهه آشکار شود. قرار گرفتن در معرض کمتر از این میزان ممکن است علائم و نشانه های نامطلوب را در عرض چند ساعت ایجاد کند.
قوانین مربوطه در خرید متیلن کلراید
در بسیاری از کشورها، محصولات حاوی آن باید دارای برچسب هایی مربوط به خطرات آن باشد.OSHA استاندارد کار با این ماده را صادر کرده است. در اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا در سال 2009 تصمیم گرفتند تا استفاده از آن در رنگ بری برای مصرف کنندگان ممنوع شود. این ممنوعیت در دسامبر 2010 تأیید شد.در اروپا، کمیته علمی در مورد توصیه می کند که برای استنشاق آن در حدود 8 ساعت غلظت آن از 100 پی پی ام کم تر باشد.نگرانی در مورد اثرات آن در سلامت انسان باعث شده است که محققان به جستجوی جایگزینی برای آن در بسیاری از این کاربرد ها بپردازند.
تاثیرات زیست محیطی متیلن کلراید
اوزون
بر اساس پروتکل مونترال این ماده به عنوان یک ماده تخریب کننده ی لایه ی ازون محسوب نمی شود. انجمن هوای پاک ایالات متحده دی کلرومتان را به عنوان یک مخرب اوزن طبقه بندی نمی کند. با توجه به EPA، ماندگاری دی کلرومتان در جو بسیار کوتاه مدت است، به طوری که این ماده قبل از رسیدن به لایه اوزون تجزیه می شود.
غلظت اوزون در لایه ی استراتوسفر از سال 1998 تا 2016 حدود 2.2 واحد دابسون کاهش یافته است. دلایل این کاهش مشخص نیست، اما یک فرضیه تایید نشده این است که حضور مواد مضر مانند متیلن کلراید در لایه های پایین تر از استراتوسفر باعث این کاهش شده است.
اگر با این ماده سر و کار دارید حتما نکات زیر را برای ایمنی بیشتر رعایت کنید.
OSHA: محدودیت مجاز آن در هوا (PEL) به طور متوسط 25ppm در یک کارگاه 8 ساعته و 125 پی پی ام در مدت 15 دقیقه است.
ACGIH: مقدار حد آستانه (TLV) به طور متوسط 50 ppm در یک کارگاه 8 ساعته است.
جایگزین ها:  به غیر از فرمولاسیون های مبتنی بر متیلن کلراید، که معمولاً با حدود 20 درصد متانول مخلوط می شوند، برخی تولید کنندگان رنگ هایی را تولید می کنند که حاوی مخلوطی از NMP و بنزیل الکل یا NMP و استرهای دوبازیک مانند دی متیل آدیپات یا دی متیل گلوتارات هستند.
نکات ایمنی: از نگهداری این ماده با موادی همچون: قلیا های قوی، اکسیژن، پراکسید نیتروژن، سدیم، پتاسیم و سایر اکسید کننده ها و فلزات واکنش پذیر خودداری نمایید.در صورتی که این ماده تجزیه شود موادی همچون: کلرید هیدروژن، فسژن، کلرید تولید می شود.
آیا این ماده در کشور های مختلف ممنوع است؟
این ماده در برخی کشورها به دلیل اثرات مخرب برای سلامتی انسان و محیط زیست ممنوع یا محدود شده است. این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند، بنابراین برای اطلاعات دقیق و به روز، توصیه می‌شود به مراجع مربوطه یا نهادهای محلی و بین‌المللی مراجعه کنید.در ایالات متحده، متیلن کلراید مورد استفاده در برخی صنایع مشخص تحت نظر سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) است و باید با رعایت دستورات ایمنی مشخص مورد استفاده قرار گیرد.همچنین در اتحادیه اروپا، این ماده تحت مقررات REACH (مقررات ثبت، ارزیابی، مجوزدهی و محدودیت مواد شیمیایی) تنظیم می‌شود و باید با محدودیت‌ها و مقررات مشخص استفاده شود.به عنوان یک توصیه عمومی، همیشه به مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با مواد شیمیایی در کشور و صنعت موردنظرتان توجه کنید و از استفاده صحیح و ایمن این ترکیب اطمینان حاصل کنید.

 


فروش عمده مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا بزرگترین عرضه کننده عمده انواع مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع گوناگون با بهترین قیمت در سراسر کشور میباشد . جهت ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
مشاوره خرید مواد شیمیایی
مشتریان گرامی میتوانند قبل از خرید مواد شیمیایی مورد نیاز مجموعه تان از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان صنایع شیمیایی آپادانا استفاده نمایند.کلیه روزهای کاری از ساعت 8 الی 17 پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.
بهترین قیمت مواد شیمیایی
صنایع شیمیایی آپادانا عرضه کننده انواع مواد شیمیایی با مناسب ترین قیمت در سراسر کشور میباشد . قبل از خرید مواد شیمیایی حتما لیست قیمتهای ما را دریافت نمایید .
دریافت لیست قیمت قفسه مواد شمیایی
مشتریان گرامی میتوانند جهت دریافت لیست قیمت مواد شیمیایی بر روی لینک فوق کلیک نمایند و یا از طریق تماس تلفنی درخواست خود را ثبت نمایند تا در اولین فرصت لیست قیمت به روز برایتان فکس گردد.

سفارش از طریق واتساپ